Mitt I Livet...

Filips 2 årsdag!!!!!!

Kategori: Filip

På morgonen gick jag o Hanna in i sovrummet där Fidde o Ida satt med Filip och lockade honom till att stanna kvar, hehe.
Vi sjöng "Ja må han leva" och satte hans dopljusstake med levande ljus i fönstret och gav han presenterna.


Han visste inte vilket han skulle öppna först, så Hanna var snabb med att ge honom ett paket.
Här fick han boken om "De Tre Små Grisarna"...


I detta paketet fanns en liten ambulans...


Nästa paket var stort och avlångt och både Ida o Hanna hjälpte till att ge honom det...


En stor sopbil med gubbar o sopkärl...


Sen fick han en traktor med släp och en plansch med en lastbil...
Vi gick ut ut i köket för att äta frukost.
Där såg han vad jag hade hängt upp i taket.
Födelsedagsgirlangen, serpentiner och ballonger!!!


Han fick en macka med ägg, 2 flaggor, 2 tomtebloss, en egen mugg med grädde och varm chokladmjölk..


Gästerna skulle komma kl 15, men rätt som det var knackade det på dörren kl 13.
Det var Anitha o Rune!!!
De visste inte när de skulle komma så de trodde att kalaset skulle vara kl 13, men vi var långt ifrån klara så de fick minsann köra hem igen hahaha...

Jag sminkade mig och satte upp håret i en tofs...


Hanna ville att jag skulle ta ett kort på oss två...


Min söta stora tös...♥


Klockan närmade sig 15 och de som kom först med ett paket jag aldrig sett innan - var mamma ♥ pappa.
Båda två fick hjälpas åt att bära in paketet till Filip!!!!


Ida var snabb med att hjälpa honom att öppna det stooooora paketet...


Snörena var jätteroliga att dra i...


ÅHHHHHH!!!!! EN TRAKTOR MED SLÄP!!!!!!!!!!


MÅSTE HOPPA UPP O PROVA!!!!!!




Släpet passade bra till Ida som kunde åka där bak...


Fidde som fyllde år några dagar tidigare, fick också presenter.
Han fick ett GOJITRÄD och ett underlägg med loggorna MFF, Malmö Redhawks och Aston Villa + 500 kr...
"- Grattis kära svärson i efterskott!!!"


Sen kom Jossa, Eric o Elias med en blomma till Fidde och paket till Filip.
Han fick två walkietalkies och en snygg tröja...


Jag o kära syster ♥


De andra droppade in och de som kom var Anitha o Rune..


Sen kom resten, Lillan, Pa, Sofie, Ronnie, Bengt o Mildred o hunden Nalle...


Vi fikade med allt som Fidde bakat:
Nonstopcookies
Dumlekakor
Kärleksmums
Negerbollar (Hanna har bakat)







Efter kakorna dukades det fram:
Limepaj
Kolarulle
Kladdkaka
Grädde


Filip fick en alldeles egen tårta som jag gjort!!!
Sockerkaka
Mosad banan
Grädde
Mango/passionfruktsmousse
Dekorationer i sugarpaste





Det såg rätt roligt ut när Filip tog tag i en av bilarna och tog en tugga.
Pappa trodde nämligen den var RIKTIG, hahaha!!!
Filip njöt av att få äta som han ville, och han satte skeden i mitten av tårtan och började äta!!!!!!







Filips presenter var:
Pengar
Presentkort
Bilar
Kläder
Tramptraktor med släp


Eftersom jag med har färgat mitt hår mörkt nu, så ville jag ha ett kort på syster, mamma o mig...
Nu syns det att vi påminner om varandra!!!
Älskar Er ♥


En skarpare bild...

Kommentarer

  • Agneta säger:

    En underbar dag... hoppas att Filip minns den för evigt! Ett riktigt kaffekalas... kram älskar er.



    2011-10-09 | 14:24:59
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Maria säger:

    Vilken födelsedag:)) Såå fina kort..Mmm nu e ni lite mer lika varann...Kramiz

    2011-10-09 | 17:26:07
  • Görel säger:

    Jisses vilket inlägg! Jag kan bara tänka mig hur det ser ut till jul ;) Det är precis så det ska va! Men hur många kilo gick gästerna upp på det ni serverade?? ;)

    2011-10-10 | 16:33:39
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: