Mitt I Livet...

Ingen tid och ingen ork...

Kategori: Livet från hjärtat...

Det har rått total bloggtorka här i nån dag nu.
Ja faktiskt!!!
Jag har ärligt talat inte orkat skriva för på kvällen har jag varit så trött när jag har gjort det jag skulle.
Nu har jag målat ett gammalt brunt ekskåp som jag aldrig tyckt varit fint i färgen.
Så nu tog jag o doppade penseln i färgburken och förvandlade den till en mer njutbar möbel som smälter in bra i tvrummet...

Om jag ska dra vad som hänt under de närmaste dagarna så har Hanna varit hemma från skolan måndag - onsdag, för vi var på vårdcentralen i måndags pga att hon hade ont i halsen på måndagmorgonen.
Vi fick beskedet att hon "kanske" kunde ha en tendens till en möjlig Körtelfeber, men det var för tidigt att ta prover på det då och skulle avvakta till måndag veckan efter.
Hon fick rådet att inte springa, hoppa eller busa ifall magen skulle svullna upp.

I torsdags var hon i skolan efter att jag pratat med sjukvårdsupplysningen och frågat om hon kunde vara i skolan om hon var försiktig.
Enligt hon på SVU tyckte hon att det bara lät som ett vanligt förkylningsvirus eftersom Hanna inte haft feber och körtlarna i halsen inte var svullna.
På eftermiddagen samma dag kom Anitha o Rune hit med panelen Fidde beställt till den andra gaveln som skulle bytas ut.

fredagen shoppade jag o syster en hel del blommor o kläder i stan.
Satte upp en blomsterkrans som piffar upp en tråkig svart dörr!!!

lördagen kom pappa o Rune ( o Anitha) och hjälpte Fidde med att såga o sätta upp panelen.
Hanna skulle till forbollsavslutningen på IP för en eventuell medalj, men precis som allt annat så gick deras medaljer åt skogen med.
Föreningen hade strulat till det så Hanna o hennes lag fick inga...
Känns lite som att det var en onödig körning, bara tåga in på plan o ställa sig i led och sen tåga ut igen.
Korv o saft fick de och så sköt de boll på tränaren, men det Hanna och antagligen de andra barnen längtat efter, var ju den där MEDALJEN de skulle få för att de varit med i Lilla GärdsCupen...

De blev inte helt klara med panelen, så på söndagen kom Rune o Anitha hit igen och fixade resten med Fidde.
Hanna, Filip o Ida tycker det är så kul att de kommer hit så ofta, och nu accepterar tom Filip att han lämnas till någon annan om jag ska nånstans.
Jag var på Näsbys vårdcentral för att kolla mitt knä som helt oväntat börjat svullna.
Det känns som att det är bandagerat och gör så det blir svårt att böja knäet, men det är för att det är vätska runt knäskålen som det är obehagligt.
Jag skulle bara ta tre inflammationshämmande tabletter om dagen i en vecka, men har det inte gått ner tills dess så jag jag ringa igen o då får vi se om det ska röntgas o kolla varför det inte blir bättre...

Idag måndag var jag o barnen på vårdcentralen med Hanna för hon skulle lämna blodprov.
Jag hade fått med mig två Emlaplåster som jag satte på hennes armar i morse kl 7.
Hon sa att hon var rädd att det skulle göra ont, men jag sa (på skoj) att hon skulle få allt godis som vi hade i skafferiet om det gjorde ont!!!
Jag visste ju sen innan att själva sticket på huden inte känns, men bara för att ha nåt att "locka" henne med.
Hon satt i mitt knä med en bok som hon skulle läsa i, men hon började gråta när sköterskan satte bandet runt armen.
Jag tycker själv att det är obehagligt som fan med sprutor och jag fick verkligen tänka positivt att "jag VET att det inte gör ont", och hon slutade liten stund när hon ställde några frågor till Hanna.
Hon reagerade inte när nålen stacks in, men sen kom tårarna igen när röret sattes på, för det tyckte hon kändes äckligt när hon rörde på röret hela tiden.
I stort sett var hon SÅÅÅ duktig för innerst inne trodde jag att hon skulle gråta mer och vilja dra undan armen.

I morgon är det tisdag och då ska Ida o Filip fotograferas på dagis.
Hmm, Filip har en liten.. bula... en liten/stor blå bula MITT i pannan precis mellan ögonbrynen...
Usch, han ramlade o slog i kantstenen på rabatten i lördags.
Stackaren...
Sen ska jag nog FÄRGA håret!!!!!!
Jag köpte en färg på Maxi som jag tyckte såg okej ut, så i morgon får jag se om det bär eller brister!!!!!

Ha en fortsatt trevlig vecka!!!!

Och du mamma, du kan förstora texten genonm att trycka på "VISA" och sen "Zoom" och zooma in till den storleken du tycker är okej!!!!!







Kommentarer

  • Agneta säger:

    Tack för tipset... men jag har ingen vertygsrad tillgänglig när jag har denna sidan framme. Så jag kan inte trycka på något! Kram älskar er.

    2011-10-04 | 21:06:09
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Agneta säger:

    ...Jo det kunde jag visst!!! Kram älskar er.

    2011-10-04 | 21:08:57
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: