Mitt I Livet...

Onsdag den 12:e oktober då och nu och lite blandat...

Kategori: Livet från hjärtat...

I fjol på dagens datum, startade min älskade syster sitt nya liv.
Hon skrev in sig på Extravaganza och följde deras råd, dieter och motionerade.
Ett år senare har hon:
Gått ner 48 kilo!!!
Genomgått ett buklyft!!!
Gjort en navelflyttning!!!!

Hon är sååå snygg nu och kan ha vilka kläder som helst.
Tänk vad man kan förändra sitt liv på ett år...


Idag var det kyckling, brunsås och potatis i både skolan och på dagis.
Hanna tyckte kycklingen var för torr och såsen var inte god.
Filip o Ida hade däremot ätit jättebra och det syntes på kläderna, hehe.
Undertiden de var på dagis o i skolan, passade jag på att klippa mig.
Jag valde att ta topparna plus att jag ville få en annan lutning på luggen.
Innan "lutade den framåt från örat sett till hakan, nu har den ramat in ansiktet i en mjukare form som jag trivs mycket bättre i!!!!!
200 kr är ett bra pris för en klippning.

På väg till frissan tog jag lite kort med mobilen...


Löven är så färgglada och fina även ifall de är torra och ramlat av träden...


Lite mossa på barken på ett träd...


Under min lediga tid tänkte jag göra ordning i garaget o slänga sånt som inte används.
Men efter att ha kommit på att jag inte visste vad som skulle slängas och vad som kunde sparas, så la jag in allt ihop igen!!!
Pallar inte.
Jag vill fixa så mycket men när man inte vet var man ska börja så blir det kaos av allting och då händer det nada.

I morgon ska - BEHÖVER jag klippa gräset.
Det är lååångt.
Kanske behövs klippas TVÅ gånger...
Sketajobbigt.
Och tungt.
Jag låter inte gräset ligga kvar.
Snacka om att jag har en hel gräsmatta inomhus då också efter barnen varit ute o lekt!!!!!!!
Nä rent o fint ska det vara.

Idag fick Hanna sina kort från skolfotot.
Över 400 spänn skulle det blivit!!!!
Sen väntar vi på Ida o Filips kort med!!!!!
Så fruktansvärt dyrt!!!!!
Vi ska bara ha klasskortet för det är ju kul att hon kan se sina kompisar och komma ihåg vilka hon gick med, 30 år senare.
Jag har också alla mina klasskort i ett album och kommer ihåg namnen på alla från lekis upp till gymnasiet.
What a memory, hehe!!!!

Efter jag hämtat alla barnen, gick vi en runda och hamnade på ett fint ställe där de tyckte det var jättekul att undersöka allting som fanns...


Det prasslar rätt bra i de torra löven...


En del av där vi var...


Filip o Ida var inte så sugna på att fastna på bild idag men de hade lika kul som Hanna...

Kommentarer

  • maria säger:

    svin dyrt me klassfotona.De sista åren har ja scannat allihopa o skrivit ut dom sen skickat tillbaks dom-därmed sparat lite pengar-för man vill ju ändå ha dom:)) Härliga bilder..Kram

    2011-10-13 | 16:39:09
  • Jennie säger:

    Ja kortet på Hanna har jag tagit med kameran på skolkortet. Har redan skickat tillbaka de andra men sparar klasskortet.

    Kram:))

    2011-10-14 | 20:47:41
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: