Mitt I Livet...

Torsdag o fredag..

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår bakade jag 81 st bullar medan Ida o Filip var på dagis o Hanna i skolan.
Jag gjorde dubbel sats och på degen smetade jag ut vaniljkräm, finhackade jordnötter, kokos och kolasås.
Ovanpå bullarna ringlade jag kolasås och strödde ut kokos o jordnötter.
Trodde att de skulle bli för söta, men faktiskt - det blev de inte!!!
Tyckte nästan det saknades nåt sött.
Tog kanske för lite av ingredienserna...

När Hanna o jag hämtat barnen på dagis o vi kommit hem, satte jag igång och klippte gräsmattan.
Barnen fick vara ute och åka rutschkana, gunga och hoppa på studsmattan på baksidan medan jag var där, o sen fick de gå in i uterummet en stund o "värma" sig eftersom det var så fruktansvärt kallt.
Sen fick de följa med o leka i sandlådan där solen fortfarande lyste medan jag klippte resten på framsidan.
I slutet var de rastlösa och visste inte vad de skulle hitta på och ville gå in.
Jag lät gräsklipparen stå kvar otömd ute till Fidde så han fick ta den när han kom hem.
Fasen vad det ska mörkna fort nu på kvällarna!!
Man tror att klockan är mycket mer än vad den egentligen är.

Fredag
I natt vaknade Ida 01.20 och ville ha välling.
Hon säger exakt likadant som Hanna gjorde när hon var liten.
"-Jejja!"
Filip sa aldrig nåt, men det blir en flashback när Ida säger det...

Hanna fick åka med Jossa till skolan idag och det är sååå skönt när hon får göra det.
Slippa ta på Ida o Filip alla kläder o asa ut de i detta kalla och frostiga oktoberväder.
Senare på förmiddagen gick vi en runda i byn.
Ida åker i Hannas gamla vagn medan Filip går.
Han älskar att gå...
Innan vi gick så sa jag att vi kunde gå ut en runda med vagnen.
Då tittade han på mig och skakade på huvudet, pekade på sig själv och "trampade" med fötterna i golvet.
Jag förstod direkt vad han menade, att han inte ville åka vagnen - utan gå!!!!!
Alla lönn/rönnbärsträd är så fantastiskt fina nu med deras färgsprakande och otroliga färger på alla löv.
Jag tog kort på ett träd som stod utanför vårdcentralen och det var sååå fint!!!!

Har slipat väggarna på Filips blivande rum.
Din j...l vad det dammade där inne!!!!
Hela håret såg grått ut.
Näsan var full med gult slem.
Kläderna var dammiga...
Det gick inte att ha fönstret öppet länge heller eftersom det var så kallt ute.
Men jag har BÖRJAT iallafall!!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: