Mitt I Livet...

Det gäller att ha tur och ha charm!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår frågade mannen om jag eller han skulle besiktiga bilen idag för det var kl 11, och jag sa att jag kunde göra det.
Så idag när jag lämnat Ida o Filip på dagis gick jag hem och skrev lite i bloggen, åt frulle o drack kaffe i lugn o ro.
När klockan var 10.13 ringde jag Fidde för att höra om det var kl 11 jag skulle vara där.
"- Jag hoppas att du är i stan nu!" sa han.
Jag fattade ingenting.
Men han hade tydligen messat mig om en ny tid - 10.15!!!!!!!
Jo eller hur, hahaha.
"- Så det är bara att slänga dig in i bilen!"
Jag var framme - 10.26!!!!! och registrerade bilen, men då stod det att tiden gått ut och att jag kunde få en ny kl 12.50.
Det var bara att trycka NEJ för Hanna hämtas 12.45...
Efter att ha pratat med en sur och irriterad Fidde, gick jag in o snackade med en på kontoret o sa att jag tyvärr hade kommit in lite sent.
"- Men jag ser här att din bil registrerades kl 09.50!! Körde du iväg igen sen?"
Jag fattade noll åter igen o stod som ett frågetecken.
Men idag hade jag charmen och turen på min sida och han sa att jag kunde köra in bilen o få den kollad!!!!!
Tänk vad det finns snälla människor som förstår sig på tjejer som ska köra o besiktiga bilen för första gången, hahaha!!!!!!
Eend

Kommentarer


Kommentera inlägget här: