Mitt I Livet...

Helgen som gått...

Kategori: Livet från hjärtat...

I fredags var inte barnen på dagis och när Hanna skulle hämtas kvart i ett, sov de gott och jag ville inte väcka de när kl var 12.30.
Så jag ringde till Hannas klasskompis mamma o frågade om hon ville hämta Hanna.
Sagt o gjort.
Snälla mamman kom, lämnade Hanna och körde tillbaka till skolan igen för Hanna kom på att hon hade glömt soin gympapåse på skolan!!!!
Tänk vilka snälla personer det finns!!!!!!!
Här hemma plockades det undan, precis som vanligt, och jag förberedde inför lördagens sista LillaGärdsCup-match som senare hölls i Åsum.
Egentligen skulle jag bakat bullar att ha med oss, men jag var rätt trött o förkyld så jag pallade inte.
På kvällen tittade Hanna o Fidde på en film här nere, medan jag gick upp där uppe för en gångs skull, och kollade på Idol.
Jag var så fruktansvärt trött o tung i huvudet att jag orkade inte ens öppna locket på datorn!!!!!!
Tror jag la mig lite efter halv tio...

Lördag.
Jag vaknade och gick upp med Filip o Ida medan Fidde o Hanna låg kvar en stund.
Vi åt frukost, jag tog fram Hannas fotbollskläder och då kom hon ut genom dörren o frågade vad jag gjorde.
Lite yrvaken då kanske???
På plats i Åsum spelade de första matchen mot Yngsjö och Hanna var sååå nära att göra sitt första mål, men matchen slutade 0-0 med ett bra teamspel.
Precis när matchen var slut, kom Anitha o Rune.
En timme senare när de skulle spela mot Nosaby, kom även mamma o pappa för att kolla.
Nosaby ledde med 1-0 men sen kom C och sköt in ett mål till Tollarp och även den matchen slutade oavgjort, 1-1!!!!!
Tollarpsföräldrarna gjorde VÅGEN till barnen när de kom mot oss.
Sen var det dags för grillad korv o saft till de som spelat boll.

På kvällen var vi hembjudna till familjen Malin, Andreas, Wilma o Selma på middag.
Vi fick lasagne, vitlöksbaguetter o sallad.
Jättesmarrigt!!!!!
Ida o Filip var hur snälla som helst och var vakna ända till 23 när vi körde hem.
Sen höll Ida på att somna i bilen men Fidde lyckades hålla henne vaken.

Söndag.
Idag sov barnen till lite över 8.
Jag var uppe tidigare och bakade frukostbullar.
Anitha o Rune kom hit på eftermiddagen o hjälpte Fidde att ta väck panelen på gaveln.
Nästa helg ska de fina brädorna upp!!!!!







Kommentarer


Kommentera inlägget här: