Mitt I Livet...

Studiedag för skolan...

Kategori: Livet från hjärtat...

När jag lämnat Ida o Filip på dagis i morse, körde jag o Hanna in till Boulevard för att ha en mysig frukostbuffé bara hon o jag, för hon var ledig från skolan idag.
Det är inte ofta vi två kan ha tid för varandra utan att de andra barnen är med.
Hon sa att hon tyckte det var skönt att inte Ida o Filip var med, och visst kan jag hålla med henne på den punkten, för jag förstår att hon behöver ha mig för sig själv då och då för att få känna att hon får ha mig för sig själv...

Vi körde till SkoDej och där hittade jag ett par svarta stövlar med nitar på sidorna och ett par blinkande Pippi-skor till Ida som hon kan ha till nästa vår.
Hanna ville så gärna ha ett par stövlar med högt skaft för det har hennes kompis O.
Så vi körde till Skopunkten och hittade ett par låga stövletter med liten klack och så fick hon ett par grövre stövlar att ha nu i höst.
Där hittade jag ett par jättesnygga stövlar till - tack vare en annan kund som provade dom!!!

Vidare in till staden och besökte H&M, Lindex, o KappAhl.
H&M fick Ida en body, byxor och benvärmare.
Filip fick ett par tumvantar till dagis när höstruggiga dagar börjar kännas om händerna.
Hanna köpte själv ett par rosa fleecetumvantar, vita tights och en fjärilsmask.

Vi delade på en kebabtallrik till lunch på stans godaste place...
Hanna ÄLSKAR den med stark och vitlökssås på.
Hon njuter riktigt ordentligt när hon äter och det är så härligt att se det.

Sen hittade jag en brunbeige tunika på KappAhl till halva priset.
Snyggt ihop med mina nya bruna stövlar!!!!!

Ja sen tickade klockan iväg så vi körde hemåt.
Kom till dagis lite tidigare än vanligt, så vi fick vänta en liten stund eftersom de låg o sov när vi kom.
Det var varmt o härligt väder så Hanna stannade ute o lekte på gården en stund med de andra barnen som cyklade, spelade bandy, gungade och hade kul.
Idag hade barnen på Ida o Filips avdelning varit ute och grillat hamburgare till lunch!!!
Spännande för barnen med eld och att äta ute...












Kommentarer

  • Malin säger:

    Ja visst är det mysigt att umgås med sina barn på tu man hand!!!

    Behövs det oxå ibland...

    Och nu äntligen kan jag både läsa och kommentera på din blogg igen Jennie...Har saknat det massor!!!

    Fin fina fynd ni gjorde på er tur till stan!!!

    Många kramar ifrån Malin

    2011-09-28 | 05:16:44
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Maria säger:

    Mysig dag ni fick tillsammans:))

    Kram

    2011-09-28 | 19:51:49
  • Jennie säger:

    Det var ju tur Malin, för jag har saknat dina fina kommentarer med...

    Då har du kanske en hel del att läsa nu då, hehe??



    Kram på dig o din mysiga familj!!!

    2011-09-28 | 21:29:34
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: