Mitt I Livet...

Siste september...

Kategori: Livet från hjärtat...

Siste september är det idag!
Det är vännen Sabinas 30:e födelsedag så vi säger stort grattis till henne!!!!
I morse var det rätt kyligt när Hanna fick skjuts till skolan av snälla syster o 2 barn.
Men senare idag skulle det bli varmt så Ida o Filip hade lättare kläder på sig när de åkte i cykelkärran till dagis.
Jag o syrran åkte till stan där det var VIP-frukostshopping på HM mellan kl 07.30-09.30 och där blev det ett par assköna baggyjeans, en rostglittrig megastor halskrage, två svarta klämmor och ett schampo!!!
På torget storhandlade jag rätt mycket blommor.
2 stora cyklamen, vit och en rosa.
2 små cyklamen, vita.
4 st chalanchoe/höstglöd, 2 vita o 2 cerise
1 vit orkidée
1 dörrkrans

Det bästa med att handla blommor på torget, är att de tar betalt med kort om man nu inte har tillräckligt med kontanter.
Lu:s blommor heter de.
Jättetrevliga säljare dessutom.

Idag har jag målat.
Ett stort skåp.
En del hade nog sagt att min farmor hade väl vänt sig i graven...
Men jag tyckte det behövdes piffas upp lite.
Det är inte helt klart än, det ska målas minst en gång till.
Till och med Hanna sa att det ser fint ut redan...

Ikväll hade vi tacos och det är alltid så gott.
Filip åt inte så bra och det förstod jag varför när jag fick se hans tunga.
5-6 små blåsor!!!!
Usch stackaren, han kunde inte ens suga på nappen ordentligt...
Nu gnäller han igen hör jag.
Vad kan man göra med än att ge alvedon?
Synd att man inte kan smeta på Xylocainsalva på tungan...

I morgon kommer pappa o Rune hit för att hjälpa Fidde att mäta, såga och sätta upp den nya panelen.
Senare är det dags för Hanna o hennes lag att samlas på IP inför fotbollsavslutningen där de förhoppningsvis ska få sina cupmedaljer.
Först spelas matchen TOLLARP - IF kl 13, sen blir det intåg av alla lagen och uppställning.
Hoppas snälla svärmor kan stanna hemma med minstingarna så jag kan åka dit med Hanna själv.
Inget kul för de små att se ändå...

Nu ska jag snart gå in o lägga mig.
Mitt knä är så in i h...e svullet och det känns som att det är fyllt med gele.
När jag går känns det som att jag redan har ett bandage runt knäet som hindrar mig från att böja ordentligt på det.
Jäkla besvärligt det ska vara...


För övrigt har det varit ett kanonvarmt väder idag, nästan varmare än de varmaste sommardagarna.
GÖTT...

Kommentarer

  • Görel säger:

    Jag tror nog att hon trivs bättre med sina blommor än på sommarro!! Mysigt m torghandel, tycker jag!

    2011-10-02 | 10:11:45
  • Agneta säger:

    Kul att du och syrran gör saker tillsammans...

    Ja det är en fröjd att handla på torget. Det inger en speciell känsla med torghandel... Länge leve den!

    AJ AJ kanske är det höstblåsor som Filip har fått?

    Tur att du åkte till vårdcentralen...

    Kram älskar er.<3<3<3

    2011-10-02 | 20:07:17
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Agneta säger:

    PS. Varför är texten så himla liten? DS.

    2011-10-02 | 20:08:03
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Maria säger:

    Blåsor gör såå ont..ja du..finns väl inge mer man kan göra...Hoppas bättre nu iaf..Varit såå gott väder..tänk..suttit o solat på balkongen vid denna årstiden:) Men över nu hörde ja-nu ska kylan komma...Kram

    2011-10-02 | 22:20:32

Kommentera inlägget här: