Mitt I Livet...

Vill inte sova, kan inte sova, är för trött...

Kategori: Livet från hjärtat...

(Skrev lite i eftermiddag och sparade detta tills nu)
Just nu skriker Ida av övertrötthet i sin säng.
Jobbigt att höra och samtidigt som jag vill gå in o ta upp henne så tjänar det inget till.
För då tror hon bara att jag ska ta upp henne o leka eller nåt.
Då slutar det bara med att hon blir gnällig resten av dagen o kvällen eftersom hon inte fått sova.
Så jag måste låta henne vara...

I morse när vi kom till dagis satt barnen vid ett bord och målade med fingerfärg och körde med bilar i färgen så det blev hjulspår på pappret.
Filip o Ida fick också leka en stund och Ida såg ut som Hulken i halva ansiktet, haha!!!
Efter ett tag tog Filip mig i handen och ville gå ut i hallen.
Jag sa att jag skulle hem och då blev han ledsen och fick krokodiltårar som forsade ner för kinderna.
Ida o Filip stod på bänken vid fönstret så de kunde vinka hejdå till mig.

Som alltid på väg tillbaka till dagis fundera jag på hur länge Filip skrek efter jag gått, om han lekt med bilarna eller kollat i böcker, varit ute o cyklat, spelat bandy, gungat, och såklart om han ätit lunch!!!!!
Jag öppnade dörren och det var släckt i hallen för de skulle sova middag.
Filip o Ida var inne i kökets ena del där några barn skulle vila.
Jag blev så lättad när jag hörde att Filip hade bara gråtit kanske max fem minuter efter jag gått, för när han vinkat på mig o de gick mot hallgången, pustade han precis som att han visste det inte var lönt att gråta...
Sen hade han varit glad och lekt hela tiden, ätit bra och tom accepterat att den ena fröken hade särat på Ida o Filip när Ida hade försökt kladda ner Filip på armen och det ville han inte.

Nu har jag precis hämtat Hanna från discot på skolan.
Hon hade varit så exalterad över att få dansa med A som hon är kär i.
Men han hade inte varit där sa hon...
Stackaren.
Hon hade haft en liten axelväska med sig och hon hade handlat både popcorn, läsk o godis för de pengarna hon hade med sig.
Musiken var alldeles för hög och över lag var det ett trevligt disco, fast hon hade hellre gått på bio med mig sa hon!!!!!!!!!









Kommentarer

  • Agneta säger:

    Skönt att det funkar bättre på dagis nu... Allt tar sin tid, man måste vänja sig vid det nya...

    Kram älskar er.

    2011-09-17 | 21:03:12
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: