Mitt I Livet...

Kalas för pappa!!!!!

Kategori: Födelsedagar




Igår fyllde min älskade pappa, Fiddes älskade svärfar och barnens älskade morfar 64 år!!!
Tänk nästa år är han pensionär...
Det känns som ett gammalt ord tycker jag.
Pensionär...
Inte min pappa.
Han är ingen gammal man.
Visst har han fått annan färg på skägget o mustaschen, och han är mer trött än förut, men han är inte gammal.
Inte i sinnet iallafall.
Han har samma humor som förr.
Han skrattar lika hjärtligt och ofta som innan.
Han älskar att kramas och visa sin omtanke.
Jag ser inte pappa som gammal.
Han kommer alltid att förbli 45 för mig, hahaha.



Vi, fam Bondesson, mormor, Lena o Josip var bjudna på påskmiddag på pappas kalas.
Vi gav honom en knallgul lilja.
Han fick en boomerang av Lena o Josip.
En påse med minisnapsar.
Sen såg jag inte vad det var mer.

Det bjöds på LAMM, potatisgratäng och krispig sallad.
Mamma hade minsann tagit sig an att tillaga en BAKLAVA.
26 lager filodeg och en massa nötter.
300 kronor hade kakan kostat!!!!!!!!
Lite för söööt för min del, men en liten smakbit är alltid gott.

Mamma hade gjort "Farmors Speciella Efterrätt".
TRIFFLE!!!!!
Det är såååå jäkkla gott.
Det är olika sorters frukt i bitar, vispad grädde och mandelbiskvier doppade i Madeira eller likör.
Allt detta i samma skål!!!
Fast farmors var faktiskt lite godare.
Hon hade nog mer av de starka biskvierna, hahahaha!!!!!

Barnen sprang ut o lekte men ju mer klockan gick desto mer feber fick lilla Ida.
Hon hade visserligen redan fått feber på fredagskvällen så vi visste om det.
Så när vi kom hem hade hon 39,4!!!
Hoppas det går över fort...

Kommentarer

  • Agneta säger:

    En härlig eftermiddag... roligt att träffas hela familjen! Hoppas att Ida snart kryar på sig. Kram älskar er.

    2012-04-09 | 16:04:33
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: