Mitt I Livet...

Maskletare och legobyggnation...

Kategori: Livet från hjärtat...

I förmiddags sa Ida till mig att hon ville gå ut en runda.
Så de fick ta på sig regnkläder eftersom det duggade.
Vi hann gå 5 meter sen blev Ida o Filip intresserade av att inspektera alla maskar som kröp omkring på marken.
Ida vågade ta upp dom och låta de slingra sig i hennes hand, medan Filip tyckte det kändes läskigt och ville hellre ta upp dom med en pinne.
Ida höll nog lite väl hårt på vissa maskar, men hon la ner dom rätt fort igen...
Vi gick en runda runt kvarteret och sen när vi var hemma igen sprang de fram o tillbaka i en STOR vattenpöl precis utanför vårt.
Ida hade inga gummistövlar så hennes gympaskor, strumpor och fötter blev dyngsura.
Men de tyckte det var hur kul som helst eftersom det inte blir alltför ofta de gör så!!!!
Sen fick de ta ett varmt bad tillsammans och värma upp fötterna igen.
Lunchen intogs och sen somnade vi i sängenkvart över tolv.
Jag vaknade halv ett och några minuter senare cyklade jag till skolan för att hämta Hanna.
Ida o Filip sov en och en halv timme.
Olivia var här en stund och lekte med Hanna.

Fidde slutade lite tidigare idag så han körde o handlade på Willys.
Till middag hade vi lövbiff, pommes, beasås och kokta grönsaker.
Jag o barnen satt o byggde med Duplo och tillslut hade jag gjort en brandstation!!!!!
Idag fick Ida o Filip vara uppe en timme extra så vid 20 gav vi de välling.
Ida somnade rätt fort, medan Filip tog lite längre tid på sig.

Nu ska vi titta på en film och ha lite fredagsmys med chips, godis/popcorn och läsk.

I morgon ska vi dra in till stan för Fidde behöver köpa en ny vårjacka.
Hoppas det blir fint väder!!!!!!!



Kommentarer

  • Maria säger:

    trevlig helg..Kram

    2012-04-13 | 22:34:29

Kommentera inlägget här: