Mitt I Livet...

Sista söndagen i april...

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag har jag bakat ca 40 st saffran och vaniljbullar från ett recept i julas.
Egentligen skulle jag struntat i det, för...
När jag skrivit av receptet till mormor så blev jag så sugen på att baka dom, plus att lagret i frysboxen sinat ordentligt.
Visste att jag inte hade nån saffran och när jag lämnat Hanna hos Olivia körde jag till affären och hade saffran med mig hem.
Skulle läsa genom receptet o såg att jag hade ingen kesella eller pärlsocker!!!
Suck...
Gick med Filip till affären och köpte kesella, pärlsocker, bitsocker o en tacopaj till barnens lunch.
När de ätit somnade Ida, o Filip satt i soffan ute intill mig i uterummet o var skittrött, men somnade inte.
Då tänkte jag sätta igång med baket.
Häller upp mjölet och märkte att - det räckte inte!!!!
Men vad faaaan...???
Sa till Fidde att jag skiter i att baka idag.
Suck och suck igen.
Efter 20 minuter knallar jag bort ändå o köper det där jäkla mjölet.
Det blev bullbak tillslut!!!!!

Skulle hjälpa Fidde att sätta in en skål i skåpet som han ställt på bänken, jag tar tag i den och lyfter upp den - PANG rätt i bakmaskinen!!!
Sa med hopplös ton till Fidde att jag går fan snart in o lägger mig...

Annars idag... har jag skickat receptet på bullarna till mormor som tyckte de var så goda när vi besökte henne o då jag tog med några till fikat.
De är försvinnande goda!!!!
Fidde har varit flitig och satt upp takpapp på ena sidan av väggen i uterummet där vi senare ska isolera och sätta gips.
I eftermiddags kom Bengt o Mildred hit på en kopp kaffe.
Fick reda på att Mildred fått diabetes nu med.
Stackaren...
Så nu blir det medicin och regelbundna måltider som gäller för henne.
Deras lilla hund Nalle är 13 år gammal.
Han hör o ser knappt nåt längre.
Sa till Hanna, Filip o Ida idag att det är ju precis som i den där boken "Hunden Sture blir gammal".
Hanna tycker det är så sorgligt när man läser om hunden Sture när han är hos veterinären och dör...

I morgon jobbar Fidde.
Hoppas det blir fint i morgon med så vi kan vara ute hela dagen!!!!

I morgon får man gratulera "Knugen" på hanses föllelseda!!!!
O sen blir det grillad korv på kvällningen ettersom det är VALBORGSMÄSSOAFTON.
Man ska "titta på majelden och stå o frysa om fötterna".
Fast vi ska nog inte åka iväg i morgon.
Vi slår en snabb check på elden i grillen här himma istället och slipper stå o frysa om ryggen, haha.

Barbeque

Kommentarer


Kommentera inlägget här: