Mitt I Livet...

Skärtorsdag!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Ida o Filip lämnades på dagis och som vanligt har Filip haft sin gosefilt med sig varje dag.
Han är sååå kär i sin filt!!!
Jag o Hanna åt frukost och sen skrev jag ner vad som skulle handlas.
Passade på att ta med alla PET-flaskor o panta.
Lite över 200 kr fick vi!!!!!
Hemma igen städade och dammsög jag bilen.
Hanna var inne en stund och då passade jag på att gömma påskäggen.
När vi hämtade vi barnen nästan tjatade Hanna ihjäl Filip om att de skulle leta efter påskägg hemma.
De letade och letade, men hittade inga.
Då sa jag att jag såg ett under ett träd...
Hanna sprang dit och hittade - FILIPS!!!!!
Sen hittade hon Idas men inget till sig själv o blev lite besviken.
Det var väl gömt så jag fick säga till att jag såg det...
Sen satt de på gräsmattan och smaskade i sig chokladet!!!!

Senare kom Anitha o Rune med gipsskivorna på sitt släp som jag hade ringt och frågat om de kunde köra hit.
Pappas släp var upptaget med deras "gamla" randiga soffa som jag har två likadana.
Mamma köpte en ny blå på Litauiska!!!!!
Sen kom pappa o Fidde med.
Då fick jag bråttom med att klä ut barnen till påskkärringar.

Varsin spann hade de o sen gick de runt till grannarna o knackade dörr!!!








De fick både godis och pengar!!!
Vi stod ute vid vägen allihop och skrattade gott åt de små påskkärringarna som var sååå söta!!!
Haha, lilla Ida såg ut som en sån där liten utländsk kvinna...






Barnen hade ritat teckningar som de delade ut medan de sa: "-Glad Påsk" o sträckte fram sina spannar!!!






Lite måste man smaka på...


Vi fikade o sen körde Anitha o Rune hem.
Pappa o Fidde gick upp där uppe och när de slutat för kvällen, visade pappa mig hans superproffsiga rörpassning han mätt ut på väggen!!!
Min pappa är den bästa pappan!!!
Älskar Dig ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: