Mitt I Livet...

Som det går, när man får tuggummi i sitt hår!!!!

Kategori: Hanna

I förrgår när jag o Hanna var uppe på hennes rum o lekte med Barbie, tyckte hon antagligen att jag lekte för länge för efter en stund gick hon ner till Fidde o jag hörde deras konversation:
F:"- Vad ska du göra?"
H:"- Jag ska vara här nere nu o leka!"
F:"- Jaha, men skulle inte ni leka där uppe en stund då?"
H:"- Men mamma leker bara med Barbie hela tiden!"
F:"- Men var det inte det ni skulle göra då?"
H:"- Joo men inte sååå jäkla länge!!"

Jag kollade genom vad Hanna hade för nåt, o detta är bara lite av hennes Barbietillbehör som vi köpte på Blocket av en här i Tollarp.
Det andra ska hon få sen om hon sköter sig o leker fint med detta:

11 Barbiedockor
1 Kendocka
1 barn
20 par skor
Ridhjälm, ridspö, stövlar, ridjacka, ridbyxor
Baddräkt, bikinis, solglasögon
Tiaror, diadem, keps, halsband, armband, örhänge, väskor
Glittriga långklänningar, korta klänningar, kjolar, shorts, byxor, trosor
Tennisracket, pokaler, silverfat,
Glass
Häst
Bil


Lite av kläderna...




Jag älskade att leka med Barbie när jag var liten o sitta o pyssla med klädbyten, sätta upp håret o sånt.
Så det blev lite som en magisk flaschback i himmelriket när man såg allt det hon hade fått!!!!!
Även om det är begagnat så är det i superfint skick och man kan inte tro att det är minst 8 år gamla saker.



Hon kom upp till mig igen för att kolla vad jag gjorde.
Kläderna var snyggt inhängda i garderoben och allt smått låg i olika fack.
Ett tag var det intressant, men sen gick hon ner igen!!!
En kvart senare hörde jag:
F:"- VAD HAR DU GJORT???? HUR SKA DU FÅ VÄCK DET???
H:"- Det vet väl inte jag!!"
F:"- Du får säga till mamma för det kan inte jag få bort!"

Hanna kom upp till mig och visade vad som hänt.
Hon hade fått TUGGUMMI i en stor del av håret!!!!!!!
Min första tanke var att frysa det, eller att klippa henne.
Tog en titt på hur pass mycket inkletat det var.
Andra tanken efter tv sekunder var: Det BLIR klippning!!!!
Så här såg det ut:

Och så här ser hon ut nu efteråt!!!!


På ett sätt var det väl tur i oturen att det hände som det hände, för hon har sagt att hon ville klippa sig eftersom det var rätt slitet i topparna och dels för att hon har så otroligt tjockt hår.
Hon tycker inte om att jag sitter o gör frisyrer på henne eller nåt, bara enkla hästsvansar ska det vara.
Jag som älskar att frisera och göra olika flätor...

Kommentarer

  • Malin säger:

    Fina Hanna...

    Hoppas det är bra med er..Här är det som vanligt fullt upp...

    Därför är jag lite dålig på att kommentera, men jag läser så ofta jag kan...

    Ha en fortsatt bra vecka...Kram

    2012-04-18 | 07:09:20
  • Görel säger:

    Tvi vale för tuggummi i håret säger jag bara! Kram..

    2012-04-18 | 11:56:23
  • Agneta säger:

    Ja hon är nog inte så uthållig i sina lekar, vill ha snabba byten av aktiviteter. Kul med Barbie, hoppas att hon verkligen är rädd om sina saker nu...och tar ansvar för det. Håret blev jättefint. Kram älskar er.

    2012-04-19 | 20:01:43
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: