Mitt I Livet...

Toan - ett nytt rum!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår kom mamma o pappa hit nångång under förmiddagen, för pappa skulle göra det sista som gick att göra innan elektrikaren ska komma hit.
Hanna sov över hos kompisen Olivia och jag hämtade henne lite innan vi skulle äta lunch.
Vi grillade hamburgare och korv.
Ett jäkla kallt och blåsigt väder men det gick att grilla!!!
Mamma hjälpte Hanna att göra fint uppe på hennes rum och ändrade om lite.
Flyttade skrivbordet till fönstret, dockhuset ställdes nästan intill skrivbordet bokhyllan gjordes fin där alla bäckerna ställdes upp.
Ska bara hitta ett bokstöd i form av en stor stenbumling eller nåt så böckerna ramlar ner.
Jag dammsög och ändrade om i tvrummet.
Vi hade frisyrsalong här i soffan där mamma först hade gjort två fina flätor på Hanna, sen satte Hanna upp mammas hår i en hästsvans och hon passade jättebra i det!!!!
Sen undertiden kammade mamma Filips hår, se de tre satt i soffan som "Tripp, Trapp Trull", hahaha.


När allt hår från Hannas hårborste hade plockats väck, blev det en stor hög.
Jag kunde inte låta bli att skoja med Filip och frågade om han ville lägga sig i soffan o hålla upp armen.
Sen la jag hårtussen i hans armhåla!!!!!


Pappa o Fidde var så duktiga och jobbade på uppe på toaletten.
De mätte, sågade, bar upp spånskivor och gipsskivor och skruvade fast dom på golvet o väggarna.
Sen åt vi middag på kvällen.
Medan mamma hade visat och gjort en gryta på lammstek med gul lök, vitlök, gurkmeja, chili, rosmarin och vatten, så hade jag en stek av picnicbog brevid.
Lammet skulle vi ha en annan dag.
Igår fick jag improvisera med ingredienserna eftersom jag varken hade Porter eller morötter.
Så det fick bli en flaska Vinterglögg istället, honung, små lökar, vitlök, viltfond, palsternacka, libanesisk kryddblandning och grädde!!!!!
Ris till det istället för potatis denna gången.

När de var klara med det de kunde göra, dukade vi fram chips, popcorn, jornötter och kaffe.
Det blev en härlig heldag, förutom att Filip tyvärr är rätt jobbig nu.
Hans enormt starka trots gör mig tillslut frustrerad och jag har svå svårt att handskas med hans vilja.
Jag försöker jättelänge, men tillslut när ingenting hjälper rinner vattnet över och jag lägger av en rejäl radänga svordomar om vad jag tycker i just det läget.
Efteråt ångrar jag mig som fan och ibland gråter jag för att jag känner att jag inte klarar av att ta rätt beslut.
Hans bollande fram o tillbaka med viljor och enorma skrikande är hopplösa.
Konstigt att man somnar så fort man hamnat i sängen??
Pust.
Pust.
Pust.




Kommentarer

  • Agneta säger:

    Ja du Jennie...3-barnsmamma. Livet som småbarnsförälder är INTE en dans på rosor...Gnäll, tjat,påminnelser,tragg och diverse irritationsmoment följer med i vardagen. När det sen blir kväll och barnen äntligen lagt sig och SOMNAT... det är då man ska tänka...

    JISSES vad vi är LYCKLIGA som har TRE... friska och underbara barn...som vi träffar och umgås med varje NY dag...

    NU... känns dagarna jobbiga, men jag lovar dig att det kommer att bli betydligt bättre och lättare så småningom... Fast det kommer en TONÅRSTID som också ska genomlidas... ALL NY TID har PROBLEM i någon form. Livet är tyvärr fyllt av nya problem som vi ska tampas med och övervinna... Vem kunde tro att när man väl är pensionär skulle ha en massa orosmoment i sin tillvaro? Jag har lärt mig att det ALDRIG går att slappna av och tro att livet är en dans på rosor...för det är det INTE!Men en sak har jag lärt mig... TAG VARA PÅ VARJE DAG SOM VI HAR TILLSAMMANS OCH VAR INTE SUR OCH IRRITERAD PÅ SMÅSAKER... LÄGG ER INTE PÅ KVÄLLEN UTAN ATT SÄGA GOD NATT, ÄLSKAR DIG... Ja mina råd kanske hjälper lite, inte vet jag... HOPPAS kan jag göra...

    Pappa och jag har ju varit med om samma sak och vi har klarat av det.. i 41 år... KRAM älskar er så mycket...

    2012-04-01 | 17:22:29
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: