Mitt I Livet...

BonBonLand

Kategori: Livet från hjärtat...

Kl 07 var vi klara för att köra iväg och möta upp Anitha o Rune som ville följa med oss på vår lilla tripp till Danmark och BonBonLand.
De öppnade kl 10 och vi var där 20 min innan öppningen.
Massa folk som också tänkte tillbringa dagen här på nöjesfältet.
 
Man skulle visa upp en biljett som man skulle ha till p-vakten när man kör ut senare.
 
Hanna o Filip hälsade på en stor hund!!!!
 
Första karusellen var SPRUTTEN.
Jag hoppades att den inte skulle snurra för fort...
 
 
 
Sen när vi gick vidare blev Filip o Ida alldeles förvånade.
De såg ett stort träd med påsar där det var NAPPAR i!!!!!
 
Elefantrutschkanan...
 
Anitha, Ida, Fidde o Filip åkte ORMEN.
 
 
Filip ville åka en bergochdalbana, så vi ställde oss i kön till HUNDEPRUTTE-RUTSCHEBANE.
 
 
 
Jag, Ida, Fidde och Filip åkte SÖLÖVEN i en liten båt som tog oss på en resa genom 7 världsdelar!!!
 
Undertiden gick Hanna och Rune till SKILDPADDEN.
 
Hanna sa till mig att hon hade sett en bergochdalbana som hon ville åka med mig och den såg rätt häftig ut - från marken...
 
 
 
 
Så när jag sa att jag inte trodde att hon fick åka den, visade det sig att hon hade längden inne...
Och då sken hon upp och skrek att hon ville åka den och då gick vi o ställde oss i kön.
När vi åkt färdigt sa hon att hon ALDRIG kommer åka den igen, hahaha!!!!!!
 
Det fanns en lång vattenrutschkana som hette REJEN och den ville ju Hanna åka så fort hon såg den.
Hon o Rune pinnade iväg fortast möjligt.
 
Man blev rätt våt i början där det sprutade vatten!!!!
 
Fort gick det, men roligt var det!!!
Så roligt att jag med åkte den!!!
Här är kortet från tv:n...
 
Hanna o Rune åkte många åkattraktioner medan jag o Fidde åkte med Ida o Filip.
Bla annat åkte de DRAGEN som åkte runt, runt jättefort.
 
De åkte KRAGETRÄDEN...
 
 
 
Filip och Ida cyklade runt en bana undertiden de åkte.
Det var svårt att styra så Fidde hjälpte Filip...
 
Man måste svalka sig emellanåt med både dricka och även en stor GLASS!!!!
 
 
Mittemot såg Filip att man kunde rida på hästar så då var det Anithas, Idas, Rune, Filips o Hannas tur!!!
 
 
 
Filip och Ida körde bilar.
Ida nådde inte ner till pedalen, men då la de en tegelsten så det blev högre och då kunde hon gasa på!!!
 
Man fick stanna och tanka bilarna med ibland.
Bensinen var minsann billig där!!!
 
Efter körningen fick de varsitt KÖRKORT!!!!!
 
Hanna åkte SKILDEPADDEN en gång till...
 
...och då smakade det gott med en liten fika!!!
 
Jag och Filip, Rune o Hanna åkte en annan rutschkana VIKTOR VANDORM som var rätt högt upp och gick ganska snabbt och jag trodde att Filip skulle skrika. Men det gjorde han inte!!!
Han tyckte den var rolig!!!!
 
En karusell jag INTE gillade, var FLYVENDE INSEKTER.
Till en början såg den inte så tokig ut så Fidde o Filip ställde sig i kön.
Sen när den väl satte igång snurrade den runt hur fort som möjligt.
Och den var för BARN!!!
Men jag fick ju stå ut och åka den med Ida eftersom hon ville...
 
Jag o Hanna ställde oss i kön till en som hette HANKATTEN.
Jag visste inte om jag skulle klara av den eftersom den snurrade rätt fort och runt sin egen axel, samtidigt åkte den som en berg och dalbana...
Men Hanna ville så gärna.
 
 
Vi blev hungriga av allt åkande och då smakade det gott med hamburgare, strips och cola!!!
Kolla vilken söt kartong man fick hamburgaren i!!!
 
 
 
Sötaste Filip!!!
 
Sötaste Hanna!!!
 
Sötaste Ida!!!
 
Snyggaste mannen!!!
 
Ja sen var dagen till ända och det var dags att bege sig hemåt igen.
Filip somnade bara efter några minuter medan Hanna o Ida skojade...
 
 
...men tillslut somnade även Hanna.
Det var bara lilla Ida som orkade hålla sig vaken ända hem.
15,5 timmar var hon vaken den dagen!!!!!!
Sen sov de gott allihopa med förhoppningsvis fantastiskt spännande drömmar om dagens händelserika upplevelse!!!

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Åh så roligt ni verkade att ha... Så många olika karuseller det finns där. Ja ,då fick ni ju mycket för pengarna. Härliga foto! Kram älskar er.

    2012-08-05 | 12:23:22
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: