Mitt I Livet...

Det är ett jäkla dåligt system!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Nu ser vårt tak ut som att det är nylagt!!!
Sååå fint det blev...
Det blev flera kilo geggamossa!!!
Det var riktigt svårt att spruta rent, fast högtryckstvätten användes.
Efter många års mossväxande så sitter skiten fast rätt hårt.
Vi ska se om det går att hitta nåt medel som gör det svårare för mossan att gro och då blir juxet hur vi ska spruta dit det!!!
Idag har jag invigt vår nya elektriska häckasax!!!
Jag klippte ena häcken som påminner om vinbärsbuske.
Sen rensade jag nedanför häcken och gjorde rent o fint.
Men jag pallade bara halva, sen fick jag skitont i fingrarna av allt ogräsuppdragande.
Hanna har haft en kompis som sov över här igår, och egentligen skulle hon sova över i natt igen, men hon ville sova hemma i natt!!!!
Det är kul att de bor så nära så de kan springa hem till varandra när de vill!!!
Nu blir det snart filmtajm för mig och Fidde.
 
I morgon ska jag äntligen jobba igen.
Tyvärr har jag bara nästa vecka med som är på schema, sen blir det nog bara när nån är sjukskriven.
Men allt jobb jag får är ju toppen.
Förutom att deltidsdagarna försvinner fortare.
Det är ju så knäppt.
Jag VILL verkligen jobba så mycket som det bara går, men gör jag det, så minskar ju deltidsdagarna också och när de är slut - ja då kan jag inte jobba mer!!!
Jo jag kan jobba, men får jag bara jobb två dagar i veckan, så stöder inte a-kassan upp resten av veckans dagar
och vem klarar sig med två dagars betalt i veckan???
Varför är det jäkla systemet upplagt såhär?
Hur ska man komma igång med ett arbete igen och få möjlighet till ett vikariat/deltid/heltid om man inte får arbeta fler dagar???
75 dagar går jäkligt fort!!!!!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Hela systemet e ju helt fel...Du får alltså tacka nej till jobb om de blir "för lite"...helt sjukt!! Kram

    2012-08-17 | 10:34:37
  • Agneta säger:

    Håller tummarna att du snart får ett fast arbete... för det är du värd! Kram älskar er.

    2012-08-17 | 19:08:22
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: