Mitt I Livet...

Orkidéer är min absoluta favorit!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Jag ÄLSKAR mina nyinköpta orkidéer!!
Jag har alltid köpt de vanliga storlekarna på 50-60 cm som kostar mellan 59-79 kr.
Men ögonen har alltid sneglat på de där höga och ståtliga enormt stora, där också priset är lite mer annorlunda.
Även om den kostar över 250 kr och håller ett tag, så tycker jag faktiskt att det är mycket pengar för en blomma.
Så häromdagen när vi var på det nyöppnade Markislagret, ML, så hade de inte bara 30% på allt - de sålde även stora orkidéer för 99 kr.
Väl inne i affären såg jag mina favoriter och de var lite högre än de jag annars köper, men valde att låta de vara så länge.
Tänkte att det fanns kanske finare längre in in i affären, haha.
Vi fyllde kundvagnen med tre underlägg till barnen, Hanna ville ha ett svart med rosa rosor, Ida o Filip valde vars ett med en kossa på.
Hanna hade sin plånbok med sig och hittade sån där "Style Me Up"-bok som hon älskar att pyssla med, Hannah Montana-pennor och pennskrin till skolan.
Jag hade rätt.
Längst ner i affären såg jag blommorna med stort B!!!
Det fanns de där HÖGA och ståtliga skönheterna som jag bara kunnat snegla på tidigare.
Jag frågade om de också verkligen kostade 99 kr, för det var ju skitbilligt jämfört med vad de tar i blomsteraffärer.
Jo de kostade 99 kr de med.
Kan säga att jag var inte sen med att välja ut tre fina vita och en rosa till köket där ena fönstrets blommor och dekoration går i det rosa hållet just nu.
När jag betalat o kollade kvittot, såg jag att det var 30% på precis ALLT.
Orkidéerna kostade bara 70 kr!!!!!!!!!!!
MY GADD ASSÅ!!!
 
Väl hemma väntade mamma, pappa, Eric o Elias på oss.
Vi hade bjudit hit mamma o pappa på en kopp kaffe eftersom de ändå var i Tollarp.
Det blev en snabb fika och sen körde de hem.
Jag städade och gjorde fint i våra stora tvrumsfönster där jag satte dit mina nya blommor!!!!
Blev så supernöjd att jag köpte tre till dagen efter, hahahaha!!!
 
 
Kolla så stora blommorna är!!!
Täcker nästan hela min hand!!!
 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Vilket fynd:) Jättefina blommor..Kram

    2012-09-02 | 11:14:40

Kommentera inlägget här: