Mitt I Livet...

Dagens än så länge...

Kategori: Livet från hjärtat...

Har precis bakat 80 st kanelbullar varav några kommer gå åt på Hannas kalas på lördag!!!!
Lagt allihop i frysen nu.
Eller jag har sparat 5 st som vi ska mumsa på ikväll...

Nu står en stek på spisen och småputtrar tillsammans med timjan, lök, kryddnejlika, lagerblad, tomatpure, curry, vatten, vitlök, viltfond, färsk hackad persilja, vin och så skinkstek i små bitar.
Sen ska jag lägga i morötter, svamp, grädde och smaka av med mer kryddor.
Får se om denna smakkombinationen enligt "Mästerkocken" gifter sig eller går skilda vägar i munnen ikväll...
De hade visserligen 15 ingredienser, men jag fick bara reda på 8, så resten har jag lagt till själv, hehe.

Nu är det snart dags att hämta Hanna och sen de små.
Igår totalvägrade Filip att låta mig ta på han ytterkläderna.
Han skulle minsann inte hem.
Han gallskrek och hade sig, men jag försökte prata med honom lugnt o sansat och sen gick jag ut i hallen för att ta på Ida skorna och då sa jag till Filip att om inte han kommer nu så får han sova över här på dagis så kommer jag o hämtar honom i morgon eftermiddag istället!!!!!
Det ville han ju såklart inte, hahaha.
Så efter en kvart var vi ute...
Suck.
Trotsåldern är fan inte att leka med...
Hoppas han inte är lika bångstyrig idag!!!!!

Kommentarer

  • Görel säger:

    Kalasen avlöper varandra i ett verkar det som! Du är då en duktig "bagare"..

    2012-02-19 | 17:40:57

Kommentera inlägget här: