Mitt I Livet...

Dagens igår och idag!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Igårmorse kom Eric o Elias hit lite innan 08 för de skulle vara här medan syster var på AF och Ekohallen.
Hanna sov, men Filip o Ida var uppe.
De lekte en stund och sen kom Hanna med ut.
Till mellis gjorde jag våfflor, grädde o sylt.
Det är såå gott!!!

Vi gick ut en stund eftersom det var så fint väder.
De spelade fotboll, gungade och lekte i sandlådan.
När vi kom in hade Hanna ont i magen och när jag höll på att klä av Ida ytterkläderna, sa Elias att Hanna kräker.
Jag fick hjälpa henne så Eric o Elias var snälla och hjälpte båda minstingarna av med kläderna.
Till lunch blev det köttbullar o makaroner.

Igår fick man veta vad kronprinsessan Victorias och prins Daniels lilla prinsessa ska heta:
ESTELLE Silvia Ewa Mary.
Ewa heter jag med, så det var ett fint namn ju!!!!
Så nu har man ett KUNGLIGT namn, hehe...



När pojkarna åkt hem var Hanna trött och ville lägga sig en stund o vila.
Hon värmde vetekudden och gick in i sovrummet och somnade.
Två timmar senare vaknade hon och trodde det var morgon, haha.
Jag tog ut en stek från frysen som jag tänkte tillaga dagen efter.
Alltså idag!!!
Jag har ALDRIG tillagat en sån här stek.
Jag vet inte om barnen gillar det för de har inte heller ätit det.
Fidde gillar det för vi har ätit det hos mamma o pappa.
JAG älskar det och har ötit det MYCKET hemma när jag o syrran var yngre.
Rätten ikväll blir LAMMSTEK med klyftpotatis/potatisgratäng, sås och sallad!!!!!!!!!!!!

Nu under förmiddagen kommer älskade pappa hit för att hjälpa oss att på nåt sätt fixa hålet i taket.
Som tur är gick bara en skiva sönder och precis i skarvarna, så förhoppningsvis blir det bra igen.
Jäkla tur att inte Fidde ramlade rakt genom taket.
Han hade kunnat bryta vad som helst...
Usch.
Det gäller att trampa rätt på brädorna som håller!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: