Mitt I Livet...

Först bihålsinflammation o sen öroninflammation...

Kategori: Livet från hjärtat...

Jaha ja då har man fått ö-infl med nu och Kåvepeninen hjälper inte.
I natt var jag tvungen att ringa 1177 för att höra vad jag kan göra för att kunna sova nåt så när nån timme.
Det hade tom börjat göra ont bakom örat, ner vid nacken och jag fick rådet att köra in till akuten o få det kollat.
Eftersom jag inte ville köra in själv så hämtade jag vännen Pernilla som snällt ställde upp som stöd!!!!
Så i en rätt obehaglig snöstorm körde jag i 65 på motorvägen i hopp om att jag höll mig i mitten på vägbanan...
Inne på akuten var det bara ett nr före oss så jag kom in fort.
Jourläkaren som var hemma bedömde tillståndet "icke allvarligt" när de både tagit sänkan = 70 och kollat febern.
Jag hade så fruktansvärt ont och tog mig de 2,5 milen in till akuten, blev inte ens kollad, och fick åka de 2,5 milen hem igen - för två Citodon!!!!!
Fick en ny tid som idag kl 10.30 och snälla Pernilla följde med mig igen.
Kom in i tid men blev tillsagd att köra till Näsbys vc för att få smärtstillande utskrivet av en doktor.
Vi hade ju fått en tid i natt av han som tog emot oss och ringde hem till jourläkaren o fick en tid kl 10.30 till en öron-näsa-hals läkare på akuten som idag!!??
Nädå, vi skulle minsann köra dit.
När vi väntat en lång tid kom jag in på ett rum o blev sittandes där - med absolut ingenting!
Jo en totalt sprängande öroninflammation och två missade doser av medicinen.
Bad om starka värktabletter för jag hade så ont att jag visste inte vart jag skulle ta vägen.
Två Panodil fick jag.
Rena skämtet.
Jag som har så låg smärtgräns hade lika gärna kunnat låta bli att ta dom.
Blev tillbakaskickade till akuten med ett papper om jag verkligen måste bli inskriven och träffa en öron näsa hals läkare.
Körde igen.
De blev förvånade på akuten och fattade inte var problemet var.
Men problemet var att de vi träffade kl 10.30 på fm hade inte läst min journal om at jag skulle träffa en läkare på avtalad tid!!!!!
Jäkla skitkärring som var så nonchalant redan när vi sågs.
Hennes fel.
Tur att det inte var hon vi fick sen!!!
Iallafall fick jag träffa den här läkaren och han kollade i örat som var väldigt rött och hade vätska bakom trumhinnan.
Han sa att jag skulle börja med en annan medicin, Amoxillin som är bredare än Kåvepenin och lite starkare.
Han skrev även ut några Citodon så jag kan sova på nätterna!
Har det inte hjälpt efter fem dagar ska jag ta kontakt med han igen och då får han se om det behövs tas hål på trumhinnan...
Ajajajaj.
Men han sa att det såg ut som att den började läka ut.

Så nu ska jag ta dessa nya tabletterna i 5 dagar o hoppas de hjälper fort som fan, för jag är så satans trött på detta dunkande tryck i örat och det irriterande väsande ljudet som hörs hela tiden.
När jag skulle beskriva känslan hur allt hördes när det var som värst, upplevde jag att all musik sjöngs eller spelades en halv oktav lägre.
När någon pratade lät det som att den personen höll ett bakplåtspapper framför munnen samtidigt som det var ett vibrerande ljud.
Jag har aldrig haft så ont nån gång i örat och hoppas att jag slipper det i framtiden med.
Det värsta var när Ida o Filip skrek o var ledsna...

Nä nu ska jag borsta gaddarna, ta två Citodon o lägga mig i sängen o hoppas på en skön 6-timmarssömn - i sträck!!!!!!!

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Nu ska skiten väck... bort med alla bacellusker och mög. Kram älskar er

    2012-02-06 | 12:43:55
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se
  • maria säger:

    Krya på dig..Kram

    2012-02-07 | 08:47:58

Kommentera inlägget här: