Mitt I Livet...

Sportlovcup och sjukhusbesök!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Fidde o Hanna körde iväg till Sporthallen tidigt i morse.
Det var dags för årets sportlovscup!!!
Fidde såg de tre första matcherna, sen körde han hem och jag körde dit o kollade på de två sista som de VANN!!!!
2-0 till Tollarp i båda matcherna.
Sen var det prisutdelning och de fick varsin medalj.
Jag o Hanna körde hem, Ida o Filip sov.
Senare lämnade vi barnen hos Pernilla o Micke som agerade barnvakt.
Jag o Fidde körde till sjukhuset och hälsade på morfar igen.
Denna gången var även mormor där.
Morfar blev glad när vi knackade på dörren och vi gick in.
Han var mycket piggare idag än sist jag var där själv.
Men då var det precis efter operationsdagen...
Vi pratade en bra stund, men sen blev han jättetrött och somnade.
Jag blev rätt orolig ett tag för jag såg på hans bröstkorg att den inte rörde sig som den gjorde när han andades, och frågade mormor om hans andning är okej.
Hon sa att den var det, men jag sa som det var att den inte rörde sig på säkert tio sekunder...
Typ andningsuppehåll.
Sen började han andas igen och då vaknade han till och sa nåt om handbollen som började kl två.
Men sen somnade han igen och mormor sa att han missar nog första halvlek och att det kanske var bäst att vi körde om han nu behövde sova en stund.
Så vi sa hejdå, jag kramade om mormor, gick sen bort till morfar och sa att jag älskade honom och han sa att han älskade mig med, och då pussade han mig på kinden!!!!
Då fick han en puss på sin kind av mig med ♥
Jag såg att mormor blev tårögd så då gick jag bort till henne igen, kramade henne och sa att jag älskade henne.
Hon sa det till mig med...

Tänkvärda och väldigt betydelsefulla ord - som man bara säger om man verkligen menar det!!!!!

Min fina mormor o morfar!!!
Jag älskar ER!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: