Mitt I Livet...

Födelsedag nr 25 för 11:e gången!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I morgon är det MIN dag!!!!
Jag fyller år.
Tjohoooo!!!!
Eller???
Är det lika spännande att fylla år som vuxen?
Som barn och när man bodde hemma var det alltid lika spännande.
Jag kommer ihåg hur jag blev firad när jag var barn.
På kvällen innan bytte mamma till ett "Grattis på födelsedagen"- örngott.
Mamma, pappa o Jossa kom insjungandes tidigt på morgonen till mitt rum med paketer på en bricka blommor, och ett ljus i min dopljusstake.
Kameran blixtrade såklart.
Varannars kan jag fått mitt fotograferande ifrån, haha...
Sen var det dags för frukosten ute i köket.
Smörgås med lika många flaggor som år jag fyllde.
Varm chokladmjölk med vispgrädde i en silverkopp på fat vid sidan om.
Bordsflaggan och girlanger framför min plats.


Varje födelsedagsmorgon firades så här.
Ju äldre jag blev, desto "fräschare" ville jag se ut på de morgontidiga födelsedagskorten.
Så innan de kom in smög jag upp, tog fram en spegel och satte på mascara och la mig sen igen, hahaha!!!!!

I morgon ska jag köra och handla på Willys när barnen är lämnade på skola o dagis.
Måste shoppa lite smått o gott inför kalajsandet som hålls på lördag!!!
Tror vi blir upp mot 24 st...
Finns det hjärterum så finns det stjärterum sägs det.
Kul att träffa sin familj, släkt o vänner och umgås!

Kommentarer

  • Agneta säger:

    GRATTIS på födelsedagen... Ja det är härligt med minnen från barndomen, men du glömde "NEGERBOLLEN"

    och "BLOMSTERKRANSEN" på huvudet...och "HAPPY BIRTHDAYREMSAN" När vi bodde i lägenheten så satte jag alltid upp en skylt med namn och år på dörren... och ballonger...och serpentiner! Jaja det var kanske inte meningen att du skulle dra hela historien i bloggen hihi. Ha det alldeles underbart kram älskar er.

    2012-01-18 | 10:35:36
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: