Mitt I Livet...

Lång sovförmiddag!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I förrgår sov jag max 2 timmar under hela natten vilket gjorde sig kännbar i morse.
Efter jag lämnat barnen i skola o på dagis, var det egentligen meningen att jag o kära vännen Pernilla skulle tagit vår nybörjarpromenad på minst 6 km.
Men redan när alarmet ringde kl 6.45 kände jag att det hade nog varit skönast och bäst för mig att vila ut riktitg ordentligt idag eftersom jag har en tung förkylning som satt sig mellan ögonbrynen, hesheten kommer smygandes och näsan rinner.
Så idag när barnen var lämnade, kröp jag ner i min sköna säng och somnade.
Jag sov 8.15-11.45 och vaknade av att Fidde smsade!!!!!

Ett jäkla regnande det har varit idag!!!
Köra bil med gummistövlar är inte det skönaste precis.
Det går, men hur tungt är det inte???
Men jag ska inte klaga.
Så länge det bara inte snöar och får mig på dåligt humör så är det rätt hyfsat väder.

Efter skolan ville Hanna leka med Hanna och följde med henne hem.
På eftermiddagen ringde mamman och frågade om jag ville ha deras överblivna middag.
Sjömansfalu!!!!!
Pernillas mat tackar man bara inte nej till.
Supergott som jag kommer göra en dag nästa vecka.
Receptet tack!!!!!
I morgon ska jag göra stekt fläsk med potatis och löksås till mig o Fidde.
Barnen får självklart smaka, men jag gissar att de inte kommer gilla det, så de får ha nåt annat i reserv.

Bästa Pernilla och jag har ett gemensamt intresse på vad det gäller barnuppfostran, matlagning, humor, bakning, m.m. Så här bra kompisförhållande vi har, är riktigt toppen!!!!
Vi ställer upp för varandra i vått o torrt.
Bjuder på oss själva och har så roligt vi kan ha.









Kommentarer


Kommentera inlägget här: