Mitt I Livet...

Nyårsafton!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Med ändring i schemat ordnade sig nyårsafton till slut ändå och den blev hur trevlig som helst.
Vi bjöd hit Anitha o Rune som ändå hade tänkt vara hemma.
De blev glada för inbjudan såklart!!!

Jag sminkade både mig o Hanna och eftersom hennes klänning var i grå sammet och hade en silvrig rosett fick hon liknande färger på skuggorna.






Jag satte upp hennes hår med det nya diademet och klämman hon fick i julklapp...




Mamma o dotter!!!!


När alla barnen var påklädda lyckades jag få de samlade på ett nyårskort!!!!


Till förrätt hade vi kex och en god ostbricka med fyra olika sorters ostar.
Pepparost, fransk brie, mögelost och en som luktar exakt som när man går in i en dansk ostaffär...


Till varmrätt hade vi färskostfylld och baconinlindad kycklingfilé...


med klyftpotatis och ugnsrostade morötter, champinjoner och minimajs...


Lekstund!!!!!


Barnens älskade farmor ♥


Lite bus i soffan...


För att låta Ida o Filip se några raketer om de skulle hinna somna, så gick vi ut och smällde fjolårets kvarglömda bin, "pipraketer" och två rörbomber.

Till efterrätt hade vi chokladpudding med vispgrädde och körsbär i rom...


Sen var det lekdags igen och då spelade vi wii och Kinect!!!
Ida o Filip busade och sprang framför stackars Hanna som blev mer o mer irriterad...


Ida somnade kl 23.30 så hon följde inte med ut när vi andra tog på oss kläderna och ställde oss ute på gatan för att beundra alla andra som sköt sina pengar rakt upp i himlen!!!!!!!


Nåt som jag reagerade på var att det var så otroligt många som sände upp Khom Loy lanternor.
De är såå vackra att se när de svävar i den becksvarta natten och blir mindre och mindre ju längre ifrån de kommer.


Filip o Hanna somnade halv ett och inte långt efter gick jag med in och la mig...










Kommentarer

  • Agneta säger:

    Åh vilka härliga bilder!!! SÅÅÅÅÅÅ söta ni är och maten såg verkligen läckert god ut... Kram älskar er

    2012-01-02 | 11:04:40
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Maria säger:

    Fina bilder..God fortsättning..:)

    Kramiz

    2012-01-03 | 07:09:11

Kommentera inlägget här: