Mitt I Livet...

På Eko...

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse lämnades barnen i skola o på dagis.
Senare körde jag o Therese Malmgren till Eko för att shoppa lite billighetsgrejor!!!!
Plastlådor med lock var billigt så det blev 4 st såna, två urtjusiga kaffemuggar med lite gammeldags stuk, joggingbyxor till Filip o en tröjtop till Ida, turkosa blocklljus, en turkos löpare, disktrasor, present till Lovisa, två bröd, kex...
Sen ringde en fröken på skolan o frågade om jag kunde komma o hämta Hanna, för hon sa att hon hade ont i huvudet ända sen första rasten.
Hanna hade sagt det till mig redan i morse, men det är ju som det är när de säger nåt på morgnarna att de har ont i magen eller i huvudet.
Oftast eller nästan alltid säger man att det går säkert över.
Men idag gjorde inte det på henne så jag körde direkt dit efter Eko.
Hon låg på deras soffa med en filt och var ledsen.
Ida o Filip hämtades med och jag hade ringt o förberett dom att de inte skulle sova där idag, så när jag kom till dagis var de redan ute med en fröken!!!!
Perfekt att vara påklädda o klara, hahaha...
Hanna fick en alvedon när vi kom hem o sen gick vi in o la oss en stund tills de somnade.
Hon ska vara hemma i morgon och kurera sig.
Egentligen skulle vi gå bort till Pernilla en stund tidigare på eftermiddagen för jag skulle hjälpa till att fixa inför tjejfesten, men vi får komma dit senare istället.

Usch vad det snöar ute nu...
Sånt där smått som faller sakta.
Det lägger sig på marken och det har faktiskt blivit ett täcke av det.
Men jag hoppas att det smälter bort till i morgon...
Sa jag att jag gjorde ett klipp Maxi häromdagen????
Jag har kollat på ett par vinterkängor där till mig eftersom jag inte äger några, och det är lite för kallt att gå i snön med regnstövlar o raggsockar!!!!
Så på Maxi hade dom ett par skitsnygga vit/svarta som jag fastnade för.
Men jag köpte inte dom då eftersom de kostade 499:- och jag som är snål till mig själv, tyckte det var lite väl mycket pengar...
MEN i förrgår när jag var där och gick genom skoavdelningen lite snabbt, såg jag att de hade REA på "mina" skor!!!!!
De kostade bara 299 kr nu och jag rusade dit för att de om det fanns några kvar i min storlek.
TJOOOHOOOO.
Där låg dom!!!!!!!
Skolådan med mina fina skor.
Det "stod" faktiskt JENNIE på lådan, så det var bara att scanna den och stoppa ner den i vagnen!!

Så nu behöver jag inte frysa om fossingarna mer!!!!






Kommentarer

  • Agneta säger:

    Ibland är det bra att ha " is i magen" och vänta på något som man tycker är för dyrt för att köpa... Grattis till en bra affär! Kram älskar er.

    2012-01-27 | 17:28:51
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: