Mitt I Livet...

Pernillas födelsedag/tjejfest!!!!

Kategori: Födelsedagar

Eftersom Hanna redan hade influensa och Ida fick feber så stannade jag hemma tills Fidde kommit hem från jobbet.
Då gick jag bort till min underbara vän Pernilla och gav henne ett stort paket och ett litet.
Det stora var en snygg canvastavla med stenar och blad i grått, vitt och limegrönt.
I det lilla fanns Celine Dion´s parfym.
Två andra tjejer hade redan kommit men sen kom det två till och då var vi alla.

Först åt vi croistini med en grön pesto och en röd.
Till det drack vi Asti Cinzano.

När förrätten dukades fram bjöds vi på avocado/ägg/räkcoctail.
Champagne serverades till detta, men det var rätt torrt så min tunga skruvade sig...

Huvudrätten var tacos och rött, vitt eller rosévin.
Eftersom inte jag tycker om vin så drack jag vichyvatten, men eftersom det var gratis så provsmakade jag både en mun rödvin och rosé...
Men jag höll mig till vattnet!!!!

Till efterrätt åt vi pannacotta med passionsfrukt och nån röd kräm.

Vi skulla bjuda alla på vår godaste drink och jag hade tagit med mig Galliano.
Först ut bjöds vi på APHJÄRNA!!!!
Blåbärssoppa, likör 43 och grädde.
1/3 av allt.
Den kallades så för när grädden hälldes på så såg det ut som en hjärna!!!
Jag rörde om min så jag inte fick så mycket grädde först.
Men god var den.

På snacksbordet fanns det jordnötter, jordnötsringar, jordnötsbågar, solerohattar, geléhallon, chips och rostade majs!!!

Vi spelade spel och klockan blev mer o mer.
Men när jag gäspade ett i ett sa jag att det var dags för mig att gå hem.
Eftersom jag är mörkrädd så mötte Fidde upp mig.
Tur att jag inte hade druckit för mycket, för Ida o Filip sov jätteoroligt under natten.
Napparna tappades, filtarna åkte av, snoret rann...
Så mycket sömn på natten fick jag inte.
Men på morgonen när barnen vaknade gick Fidde upp med dom så jag fick min sovmorgon!!!!!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Visst e de skoj med tjejfest..Mkt gott ni åt o drack:)) O lagom e ju bäst:)) Kram

    2012-01-29 | 21:36:59

Kommentera inlägget här: