Mitt I Livet...

Längtar till fredag!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Fy fan för såna här äckligt frostkalla morgnar.
I morse gick jag ut 07.20 för att skrapa rutorna innan Hanna skulle till skolan.
Det hade frusit så pass mycket att det gick knappt att få bort isen på rutorna.
Jag satte igång motorn så bilen värmdes upp lite iallafall.
När jag gått in igen och fått ut barnen i hallen, klätt på de sina overaller och allt därtill, satt de på sina platser i bilen och kommit fram till skolan, såga jag att Hanna kom dit en minut innan de började!!!!!
Vi hann.
Barnen lämnades på dagis och vi var lite sena så jag bar en skrikande Ida.
Hon ville ju GÅ själv.
Men då hade de inte hunnit i tid till frukosten...
Idag fick de vinka och ge slängpuss själva i fönstret.
den ena fröken var där inne och dukade fram till frukosten med de andra barnen.
Ida o Filip var jätteduktiga som sa hejdå till mig själva, även ifall jag vill att en fröken ska vara med dom där ute.
En gång är ingen gång...

Sen körde jag till mammas jobb för att kolla på mina gamla böcker.
Filip tycker att det är intressant o roligt nu när vi läser sagor för dom innan läggdags.
Så jag kollade genom alla och fick lite flashbacks när jag såg dom.
Lille Hiawata, Bambi på hal is, Alfons, Molly Mopp, Farfar är sjörövare, eller vad den hette.. m.m.m.
Ja det ska bli kul att läsa för dom nu!!!!

Jag såg att Willys har börjat sälja mina favvochips - sen högstadiet!!!!!
Vi var ett gäng tjejer som köpte varsin påse RÄKCHIPS i en utländsk liten affär nere vid Norretullskolan.
Jag älskade dessa räkchips och därför körde jag inom o köpte två påsar.
Här snackar vi minnen, haha!!!!!!

På fredag ska jag på TJEJFEST!!!!!
Wiihooo!!!!
Det har jag nog aldrig varit på, vad jag kommer ihåg.
Min bästa vän PERNILLA fyller nämligen år och hon har bjudit hem ett par kompisar den kvällen.
Vi ska äta och dricka gott.
Fast i morgon ska hon o jag köra o handla till fredagsmyset.
Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig på fredag.
Blir man poppis om man har sin Onepiece???
Pernilla har en knallrosa, så vi är ett halvt team nya teletubbies, hahahaha...
Vi ska ha alla barnen hemma hos dom på eftermiddagen då Micke får agera lekledare.
Jag o Pernilla ska ju fixa, förbereda, planera, klä på oss, sminkas, fixa håret, parfymeras,...
Fidde hämtar våra barn sen när han kommmit hem från jobbet och Micke drar iväg med deras, sen ska vi bara invänta hennes andra kompisar.
Alla ska bjuda på sin favvodrink och det kommer bli spännande!!!!!
Jag ska bjuda på GALLIANO.
Mumsfillibaba!!!!




Just nu är pappa på ovanvåningen med Fidde och snickrar med toan.
Pappa sa att nu gör de det som är roligt - reglar golvet!!!!!
Är det kul???
Jag undrade varför det är roligare att regla ett golv än en vägg, men frågade inte.

Jag la alla tre barnen utan problem idag med.
Ja det har ju inte varit större problem på ett tag heller nu med läggningen.
Det är sååå otroligt lätt att göra så som vi gör nu jämfört med innan.
Vid halv/kvart i sju får Ida o Filip sina vällingflaskor o dricker dom i soffan medan de antingen tittar klart på barnprogrammet, eller så läser vi några böcker för dom.
Sen säger de godnatt till den som inte går in med dom.
Ida läggs i sin säng och Hanna o Filip i sina där vi ligger mellan de en stund tills Filip har somnat.
Oftast händer det inom 20 minuter...

Nu ska jag ta fram barnens kläder och fixa inför morgondagen.
Ha en trevlig onsdag i morgon.
Toodelidoooo ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: