Mitt I Livet...

Midsommarafton!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Mamma, pappa o mormor kom hit vid halv två och jag fick två fina midsommarblommor av dom.
Såklart hade jag med köpt varsin midsommarpresent till dom!!!
Mamma o pappa fick en cellofanpåse med Whiskeytryffel, vitlöksgelé och smultroncider.
Mormor fick en påse med Mousserande jordgubbsdryck, äppelgelé och ett stålhjärta med pärlor.
Jag dukade fram crousstini, paprika o röd chilipesto och mousserande vinet Törley som välkomsttilltugg o drink.
Pappa o Fidde fixade vår söndriga skafferidörr och ändrade den till vänsterhängd istället.
Sen blev vi hungriga i det ihållande regnet.
Så när allt var klart dukade vi fram den traditionella knytkalasmaten:
Potatis, fläder/citronsill, matjessill, gräddfil, gräslök, persilja, kavring, smör, ost, vitlöksost, grillad korv/hamburgare, o alla goda tillbehör.
Mamma o mormor tittade på Glamour medan jag gjorde ordning Midsommartårtan.
Jag hade sockerkaka, röd marsánkräm, jordgubbar, grädde, olika sorters strössel, flaggor och ätbara blommor!!!






Baileys till kaffet var jättegott!!!!

Ida o Filip var skojiga och sa en del roliga ord och meningar då och då.
Tex, Filip låg ner i barnsoffan med en klubba i munnen då jag sa:
"- Filip, om inte du sätter dig upp innan jag räknat till tre så tar jag din klubba. Ett..."
Längre hann jag inte förrän Ida fyllde i:
"- Två.. tre!"

När jag pratade med Filip satt han snett bakom mig i soffan och när jag tittade på honom medan jag sa det där med klubban så sa han:
"- Ta bort ditt huvud, jag vill inte se dina ögon!!!"
Hahaha...

Eftersom det lovades regn och det regnade en lång stund, tände jag en massa ljus i uterummet och så tog vi ut fleecefiltar.
Vi hade det jättemysigt och när klockan närmade sig lite över 21 blev det dags för mamma, pappa o mormor att köra hem.
Barnen var uppe en stund till och jag o Fidde läste böcker för dom innan Ida somnade i sängen o Filip i Fiddes knä.
En mycket trevlig midsommarafton trots ett rätt tråkigt väder.
Men vem säger att det inte kan vara trevligt fast det regnar...
Efter regnet sken solen och vi såg en fin regnbåge!!!!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Vädret rår man inte på..bara jag får midommarmat o jordgubbar så blir jag nöjd:)) kram

    2012-06-23 | 10:27:25
  • Agneta säger:

    Tack för en under bar midsommarafton... kram älskar er

    2012-06-23 | 19:52:04
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: