Mitt I Livet...

Skolavslutning!!!!!

Kategori: Hanna

I morse cyklade jag med Ida o Filip till dagis för att jag bytte dag så de inte behövde vara i kyrkan.
Jag ansåg att de skulle ha det bättre på dagis!!!
Sen cyklade jag hem o ringde syrran om jag fick åka dit med henne för jag ville inte komma helsvettig till kyrkan precis...
Vi var bland de tio första och vi fick bra plats där inne.
Det tråkiga var att jag fick inte ljusa foto inne i kyrkan med kameran.
Har fortfarande inte lärt mig finesserna som man borde lärt sig använda.
Förskoleeleverna sjöng fina sånger och de var så finklädda allihop.
När det var slut samlades de utanför kyrkan och stod i ringar så fröknarna kunde säga glad sommar till dom.
Alla i Hannas klass fick varsin klubba av fröken Helena!!!!!

Vi gick hem, bytte om och cyklade till dagis o hämtade Ida o Filip som var ute o lekte.
Filip cyklade och Ida fick skjuts av deras fröken Ingela.
Det tycker jag är trevligt att se, när fröknarna engagerar sig i barnens lek!!!!

Ja sen hemma igen fortsatte det vanliga.
Och det vanliga just nu är Filips jobbiga delade viljor.
Först vill han en sak och är glad o positiv, sen direkt efter ångrar han sig och vill inte alls, blir sur och skriker.
Han tror att han ska få som han vill, men jag ger mig inte utan pratar med honom vad som gäller och efter ett tag när han inte fått så mycket uppmärksamhet, ursäktar han sig och säger förlåt.
Som tur var så var det bra väder för de att vara ute mestadels av dagen.
Jag rullade ut plastmattan i lekstugan för jag tänkte att jag kunde börja mäta ut och skarva lite.
Men se det sket sig.
Längst ut i ena kanten satt det en tejpremsa som inte var den lättaste att få bort.
En hel timme ägnade jag åt att pilla bort 50 cm tejp...

Eftersom Hanna ville ha nåt gott till mellis idag och att det var en speciell dag, så fick de glass och 8 olika sorters strössel att välja mellan.
Sen hade jag 4 olika essenser (blå fisk, saltlakrits, viol och melon) som var riktigt goda att droppa över.
Det uppskattades väldigt mycket!!!

När Fidde kom hem och vi snackat om middag, valde Hanna att vi skulle ha PIZZA!!!!
Så det blev två st kebabpizzor som vi delade på alla 5!

Ja nu sitter jag här o bloggar medan matchen mellan Sverige-England spelas.
Jag tror att det blir 3-3!!!!

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Härligt med skolavslutningar... Lika högtidligt varje gång. Kul att ni gör något speciellt denna dag, med extra gott att äta mm. Ska bli intressant att se den färdiga lekstugan sen. Kram älskar er.

    2012-06-17 | 14:20:37
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: