Mitt I Livet...

I morgon ska vi på begravning... livet hos änglarna..

Kategori: Livet från hjärtat...

Efter vi ätit frukost och var klara, kom Ida till mig o sa:
"- Yyyt!"
Hon ville minsann gå ut i det fina vårvädret kl halv nio!!!!!
Så vi tog på oss och var ute vid sandlådan i en halvtimme, sen ville Filip cykla och gick bort till grinden, öppnade den och pekade på garageporten menande att han ville ha sin STORA cykel!!!
Han fick sin hjälm och sen cyklade han medan jag o Ida gick bort till lekplatsen.
Jag blev sugen på kaffe och sms.ade Pernilla, som bjöd på en god lyxkaffe.
Hemma igen efter 1,5 timme åt vi lunch.
Då kom Fidde hem!!!!!
Det var inte så mycket att göra på jobbet så de fick gå om de ville.
Ida sov i vagnen precis utanför dörren i solskenet och det såg riktigt härligt ut.
Dörren på vid gavel så fick man in frisk luft i huset!
Hanna hade bestämt med en klasskompis som hon lekte med förra veckan, att de skulle leka idag och Hanna skulle få åka med kompisen hem med buss.
Halv två ringde jag o kollade så hon var där, och då skulle de precis käka rostat bröd.

Medan Fidde tvättade bilen, gick jag o Filip till uterummet och plockade undan lite skit o mög.
Vi har samlat alla tomma Pet-flaskor i barnes hage, som börjar bli halvfull nu!!!!
Filip roade sig med att slänga ut (nästan) alla flaskorna genom ena fönstret, sen var han lika glad när han sprang ut och kastade TILLBAKA dom genom fönstret igen!!!!!!
Idag har det varit nästan en heldag utomhus och jag har tom hängt ut tvätt.

Fidde gjorde kassler/potatisgratäng till middag.
Ida o Filip börjar bli förkylda nu så de åt inte så mycket, så de fick mannagrynsgröt, mjölk och aprikoskräm en stund senare innan läggdags.


I morgon ska vi på begravning.
Morfars ♥.
Det är fortfarande lite overkligt för mig att tänka på att min morfar har dött och ska begravas...
Akten ska hållas i ett kapell i stan.
Hanna har ritat en teckning som hon ska lägga på kistan.
Hon har skrivit några ord o namn också.
Vi 5, Jossa + fam o mamma o pappa ska lägga varsin handbukett på kistan.
Morfars aska ska spridas på minneslunden i Viby som mamma, mormor o Christina har kollat på idag.
Jag har haft så ont i magen nästan hela dagen, typ som en stark oroskänsla eller nåt.
Det har kommit o gått.

Denna melodin är tillägnad min älskade morfar då jag önskar att jag nångång hade kunnat fälla ut inbyggda vingar och flyga upp till himlen och hälsa på våra saknade änglar...
Se hur de har det, kramat om dom och pratat om allt och ingenting, och sen kunnat flyga tillbaka igen till verkligheten och berättat om livet hos änglarna...

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Ja tänk om man kunde fara dit upp till änglarna och sen åka hem igen precis när man själv vill... Men den biljetten är är ingen tur/retur ju... tyvärr alltid en enkel...! Eller? Kram älskar er så mycket.

    2012-03-13 | 18:45:07
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: