Mitt I Livet...

Fredag, ännu en vårdag!!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse väcktes jag av att Hanna klev över mig.
Kollade på klockan.
06.25.
Det var 35 minuter tills mobilalarmet skulle ringa.
"- Mamma, jag o Filip tar mitt täcke o kudde med oss in i soffan så kan du sova till klockan ringer!"
Jag njöt av tanken och var halvvägs ner mot kudden, då vaknade Ida!!!
Bara att gå upp.

Mamma skickade ett sms och skrev att morfar är sämre, men ger inte upp.
Natten hade varit lugn och mormor hade sovit hela natten...

Jag fixade macka till Hanna o Filip som åt medan barnprogrammet visades.
De var klara redan 07.11 och Hanna frågade när vi skulle gå.
Det var en kvart kvar, men hon blev faktiskt rastlös!!!
Annars brukar vi gå upp kl 07, hon äter till 07.25 sen påklädning och sen till skolan med bil, antingen själv eller med syster eller en kompis.
Nu hade vi så gott om tid att hon frågade om vi inte kunde klä på oss och till skolan.
Så det gjorde vi.
Filip åker numera aldrig vagn mer, utan går hela tiden - hur långt det än är.
Men han är en sån där utforskande och upptäckande liten nyfiken kille som när vi väl är ute o går en runda, så GÅR han verkligen hela tiden... i sin egen lilla takt.
Ibland fick jag säga till honom att han fick skynda på lite snabbare så inte Hanna skulle komma försent till skolan.
På väg hem gick vi förbi familjen Sabina, sen blev jag uppringd på mobilen och då hade hon sett oss utanför.
Vi fick frukost o kaffe samtidigt som det blev en liten trevlig förmiddag med tjejsnack och barnen fick leka en stund.

Hemma igen blev det lunch, stekt falukorv och snäckmakaroner.
Ida somnade men Filip ville vara uppe o leka.
Hanna fick skjuts hem av Micke.
Sen bakade hon negerbollar till hennes efterlängtade kalas i morgon!!!
Eftersom det var så underbart väder idag så sa jag till Hanna att ringa o fråga en kompis om hon ville följa med till Floraparken.
Så när det var bestämt stannade vi utanför porten och Hanna, Moa, Mollie, Anton o Micke följde med oss till parken.
Barnen tyckte det var skitroligt att leka där i en och en halv timme, sen skrek Moa.
Då hade hon sprungit, snubblat på kanten och - hamnat i ankdammen!!!!!!
Så då var det bara till att gå hem....

Jag fixade till kvällens käk, TACOS och Ida hjälpte till så gott hon kunde, att stå bredvid och äta upp det jag lagt i skålarna, majs, gurka o paprika.
För första gången struntade vi i att ha hårda skal.
Vi valde tortillabröden istället.

Nu sover både Ida o Filip.
Hanna spelar sitt Nintendo o Fidde kollar Malmö-Almtuna.
0-0 än så länge.
Nej...
MÅÅÅÅÅÅÅL, av Linus Karlsson!!!!!!
1-0 och Fidde vrålar o klappar i händerna!
En minut kvar.
Topp 7.
Spänningen stiger.
Yepp.
De vann!!!!!

Snart ska Fidde göra chokladkaka till kalaset.
11 barn vet vi kommer.
4 har inte hört av sig.
Vi skrev OSA på inbjudan.
Men vad betyder OSA egentligen...
Är det att man ska höra av sig om man INTE kommer???
Eller betyder det att man ska höra av sig om man kommer??
Så skriver man ju till student, bröllop o konfirmation m.m.

Kalaset börjar kl 12 och ska ha hamburgare- och korvkiosk!!!
Lite lekar har planerats in, några med tips av Sabina.
Sen blir det fika och skattjakt!!!

När kalaset är slut och vi fixat klart här hemma, ska vi göra oss klara för att åka och fira Pa och äta efterlängtad smörgåstårta!!!!!
Gud vad jag längtar!!!!!
Han fyller 39 idag, så han får ha den idag och äran i morgon, haha!!!!!!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Väl gott o komma till dukat bord nån ggr:))Ska bli trevligt i morrn o får hoppas tårtan smakar:)) Kram

    2012-03-02 | 22:22:05

Kommentera inlägget här: