Mitt I Livet...

Valborgsmässoafton!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

En vanlig jobbedag för Fidde medan Hanna var ledig från skolan.
Det var jättefint väder så barnen o jag var ute i trädgården hela dagen.
De hoppade studsmatta med mig, lekte i sandlådan, sparkade fotboll och solade.
Jag ringde till Anitha o Rune o frågade om de ville komma o grilla med oss på kvällen.
Hanna frågade om vi kunde åka o titta på majelden, men jag sa att den tänds så sent att Filip o Ida inte orkar vara uppe så länge.
HA!!

Fidde kom hem och en stund senare kom även Anitha o Rune hit.
Jag startade grillen och sen var korv- och hamburgargrillningen igång.
På bordet stod sen korv, hamburgare, bröd, potatis, potatissallad, rostad lök, sallad, pepsi, öl och vitt vin som Anitha bjöd mig på.
JA, TÄNKA SIG, JAG DRACK VIN IGÅR!!!!!!!
Fast det smakade mer som Martini o var liiiite för sött för mig...
Vi grillade marschmallows också till Hannas förtjusning!!!

Ju längre tiden gick, desto mörkare o kyligare blev det.
Jag tände ljus och ljusslingan i taket och det blev genast mysigare.
Hanna tjatade om att få titta på majelden och tillslut körde Fidde iväg till Stackedala där de hade en.
Jag fick ett sms av honom o började gapskratta när det stod:
"Det var den största brasan jag sett!!!!. Brandkåren är här!!!!" och så hade han tagit kort på en brasa som inte var större än en sån där liten engångsgrill!!!!!
Mohahahahahhahaa!!!!!!!!
Barbeque


Ida o Filip var inte ett dugg trötta.
Inte Hanna heller för den delen.
Hanna dansade för oss och sen gjorde Filip o Ida kullerbyttor på madrassen i uterummet med Runes hjälp.
De hade skitkul...

Anitha o Rune körde hem lite efter kvart i tio och en stund senare somnade Ida o Filip på fem röda.
Jag förde över alla foto (6790 st) från datorn till ett USB-minne om något tråkigt skulle hända...
Hanna satt uppe med mig och tittade på filmer på barnen från mobilen, som jag lagt in på datorn.
När vi var färdiga var klockan halv tolv.
Hanna har aldrig orkat vara uppe så länge, så det var kryss i taket för henne!!!!








Kommentarer


Kommentera inlägget här: