Mitt I Livet...

Filip och Fiddes kalas!!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår började jag med dekorationerna till tårtan.
Filip och Fidde kalas firar vi samma dag så slipper vi ha två kalas.
Filips första önskan om vad det skulle vara för en tårta, var SPIDERMAN!!!!
Så efter lite inspiration på olika tårtor så bestämde jag mig för att göra en tvåvånings med fyra olika färger.
Vitt, svart, rött och blått!!!!
Först gjordes dekorationen som skulle vara spiderman-ansikten i röd sugarpaste, sen vita ögon och svarta streck.
Strecken gjordes med en tandpetare och saltlakritssås...
 
Några spindelnät gjorde jag av vit choklad...
 
En vit trea och så bokstäver med stjärnor...
 
 
I den stora tårtan hade jag lagt vaniljkräm och geishafluff mellan bottnarna.
Sen klädde jag in den i ett tunt lager grädde o lät den stå i kylen över natten.
Dagen efter klädde jag in tårtan i vit sugarpaste, gjorde olika ränder också i sp och la på tårtan...
 
Den översta och minsta tårtan hade samma innehåll men kläddes i svart sp istället.
Kulor i samma sp lades runt om...
 
Gästerna kom vid 15-tiden och de som kom var Pa, Maria, mamma, pappa, mormor, Anitha, Rune, Bengt o Mildred!!!
 
 
Vi fikade med Fiddes Dumlekakor, arraksbollar, mammas Nallekakor...
 
...och goda kanelsnäckor!!!!
 
Sen till det roliga!!!
Lägga allt som ska vara på tårtan på plats och så här blev resultatet!!!
 
 
 
 
Vi fick se lite dans med barnen och de älskade att showa!!!
 
 
Filip kan både gå ner i split och i spagat...
 
Pussar och kramar delades också ut!!!
 
 
Jag lekte hårfrisörska och Maria fick vara "försökskanin" !!!!
 
 
Hanna var bjuden till klasskompisen Emmy och hade själv klätt och gjort sig så här fin!!!
 
Min älskade och fina mormor och mamma!!!
 
Min älskade svärmor och Rune!!!!
 
Filip fick en hel del många fina saker!!!
Spidermanpåslakan, kort + 500 kr av mamma o pappa
Spidermanbadlakan, leksaksmotorcykel, kort + 100 kr av Anitha o Rune
En studsboll som blinkar, en minibil, av Pa o Maria.
Fyra par fingervantar, raggsockar av Bengt o Mildred
Mycket gick i rött o blått...
 
Fidde fick presentkort på Jula, pengar, blommor och en svartvinbärsbuske!!!!!
En av rosorna i buketten från Anitha & Rune...
 
När alla andra åkt hem, stannade Pa o Maria kvar.
Då köpte vi pizza och undertiden Fidde o Pa hämtade dom, åt Ida o Filip varsin stor tallrik med mannagrynsgröt.
Barnen somnade väldigt fort sen när de väl skulle lägga sig.
Undrar om Filip drömmer om allt han gjort, smakat och fått idag???!!!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anja säger:

    Låter som en härlig dag!!!! Dom där kakorna såg ju inte så dumma ur heller hihihi!!! Skulle gärna vilja ha receptet på iallafall dumlekakorna!!! Kramis

    2012-10-13 | 22:49:14
  • Maria säger:

    Tack för trevligt kalas: ) du borde bli konditor : )) Kramiz

    2012-10-14 | 10:42:03
  • Agneta säger:

    Tack för en härlig födelsedagslördag!!! Kram älskar er.

    2012-10-14 | 14:12:04
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: