Mitt I Livet...

Min första tatuering!!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I förrgår satt jag och Fidde i "heta stolen" hos Janne.
Jag ville börja eftersom Fidde redan har gjort det innan.
Jag hade bestämt mig för att ha barnens namn men var inte säker på vilken textstil jag ville ha.
English Calligraphy tyckte jag var mjuk och fin och det är denna!!!
Men jag hade fastnat för en annan med som som heter Rennesance / Old English och tyckte den var cool och häftig, fast utan de där "krokarna nedanför!!!!
 
Så när vi satt hos Janne och kollade vilken jag ville ha så blev det den översta men jag önskade att Fidde skulle välja den andra som jag tyckte om. Fidde sa att han tyckte den jag hade valt hade säkert blivit jättefin på mig, och sa sen att han väljer den andra som jag valde mellan!!!!
Janne satte stencilen på min arm och kollade om den satt bra.
Svetten i handflatorna lackade, men jag var inte nervös på samma sätt som jag trodde jag skulle vara.
Han började med Idas "a" och det kändes knappt.
Det enda jag märkte av på alla namnen, var när han gjorde Idas långa "I".
Då kom han nog åt en nerv och det killade till i lillfingret precis som när man stöter i på armbågens utsida liksom.
50 minuter tog det men kändes inte som så länge.
Tur var väl det!!!
 
Sen var det Fiddes tur.
Hans text var ju lite större och längre än min så när han var klar hade det tagit 1½ timme!!!
Jag ska absolut göra en till och har redan funderat ut vad det ska vara.
Visst blir man taggad, nu när man är med i "Klubben"!!!!!
 

Kommentarer

  • Anja säger:

    Gillade skarpt stilen på texten du valde!!! Ska oxå göra en till!! Bestämde mig för ett tag sen att jag skulle ge de till mig själv när jag nått ett av mina stora mål jag satt!!! Får väl se när det blir hihihi kramis

    2012-10-24 | 10:18:31
  • Agneta säger:

    Det blev jättefint och om en månad är det min tur!!! Kram älskar er

    2012-10-26 | 15:00:03
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: