Mitt I Livet...

Jag o mina rim...

Kategori: Livet från hjärtat...

Ja nu är det snart dags att fira älskade mammas 60:e födelsedag på torsdagkväll.
Present är införskaffad och även nåt annat.
Hennes största present till sig själv blir att ta med pappa till Mallorca på en mat och vinresa!!!!
Där kommer de få uppleva massor o lite till.
Som vanligt har jag plitat ihop ett litet brev till dom som de ska läsa på planet när det har varit i luften en timme.
Det har varit en tradition varje gång de åkt iväg, men sen barnen kom efter hand har varken ork, tid eller längtan efter att rimma ihop ett brev till platsen de åker till funnits lika mycket.
Jag gör det för att jag tycker det är kul, och denna gången hade jag extra mycket kul, haha.
Jag skrev ett rim till jobbet efter mitt sommarjobb var slut, och då fick de ett kilo godis i en påse med.
Det verkade vara uppskattat!!!!!
Detta skrev jag:
Stödstrumpor, dosett, APO-dos, inhalation eller insulin -
vi finns till för kunderna så de får sin medicin!
En liten tillsyn ibland med en kopp kaffe o kaka -
gör att man mer än gärna kommer tillbaka!
En dusch kan vara snabb och kort eller ovanligt lång -
men schampo, balsam o duschkräm ska det vara varje gång!
Ensamboende eller fortfarande tillsammans med sin kärlek -
äter de sin lunch vad det nu är, korv, kyckling, fisk eller stek!
Att känna sig nöjd efter ett arbetspass betyder A och O -
och det har jag verkligen gjort här, må Ni tro!
Det bästa jobbet jag har haft har varit hos Er -
så ring bara ring för jag vill ju jobba ännu mer!
Nu är den tyvärr slut, min härliga sommarperiod -
så plocka här och ät i skålen innan det tar slut VARSÅGOD!!!!
 
Jag har sparat nästan alla rim o verser jag skrivit och det är rätt kul att se vad man skrev till olika platser och saker...
 
 

                                      
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: