Mitt I Livet...

Mamma 60 år!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Efter jag jobbat klart hade jag lite tid över att fixa mig på jobbet så jag slapp köra hem och slösa tid där.
Likadant var det med barnen.
Hade bett dagisfröknarna ha Ida o Filip klara i sina kläder när jag kom, och Hanna skulle också vara klar.
Så när spacklet var lagt o kläderna på körde jag hemåt.
Vi hämtade Fidde på jobbet o sen körde vi till Rinkaby.
Jossa o barnen hade hämtat mormor eftersom Stefan var fortfarande på sitt jobb på möte.
Jag o Jossa hade lagt ihop pengar till ett presentkort hos tatueraren Kim här i Tollarp.
Sen hade jag skrivit ett rim på ett kort till mamma och jag skrev så här:
 
 
 
Den som inte kan läsa min stil är det kanske lättare här:
"Vad ska man ge bort i present till en som har allt man kan tänka sig?
Efter dina tankar och önskemål har vi nu tillslut bestämt detta till Dig!
Text och stil får Du själv avgöra efter eget smak och tycke -
Var på kroppen Du än väljer märks Du och får ett evigt smycke!
En fin bild eller text på svenska, engelska eller på latin -
det enda som hindrar Dig från något är ju endast fantasin!
Tid och datum beställer vi i Tollarp hos Kim när Du själv vill -
då får Du också veta hur länge i stolen behöver sitta still!
Nog har Du vid detta tillfälle listat ut vad presenten blev till sist -
GRATTIS på 60-årsdagen önskar familjerna Bondesson & Lagerqvist!!!!!"

Men Jossa hade redan varit hos Kim o fått en tid till mamma, så på baksidan hade jag skrivit:
 
Jag gav även mamma en bokstav som en snäll vän, Therese, har dekorerat efter mammas tycke o smak.
Det var bla ljusrosa, vitt, zink, Elvis, vin, resa, blommor, hjärtan...
Så här blev det!!!!
 
Pappersrosor...
 
The journey awakens the soul...
 
 
Här står det AGNETA men fick tyvärr en dålig bild...
 
Vi fick en jättegod LAX med kokt potatis och en väldigt god SÅS till.
Synd jag glömde fråga efter receptet på den bara...
De som inte ville ha lax, fick revben, sås o potatis!!!
 
Till fika hade mamma gjort bullar, sockerkaka och nån annan kaka.
Tårtan var en Pinnocciotårta med blåbär, grädde, vaniljkräm, sockerkaka o maräng!!!
Supergott!!!
 
Det var vuxenkalas och allihopa hade fått olika färger på partyhattar och varsin tuta.
Gissa om det tutades högt och mycket??
M - m - m...
 
Jag, mamma o syrran gick ut för att mamma ville ta några kort på alla barnen.
Vi sa Lycka till, haha.
Resultatet syns här:
 
Hanna ville ta några kort på mig, mamma o syrran och ja, vad säger man?
Roligt hade vi iallafall, hahahaha...
 
 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Vilken härlig födelsedag för din mamma:) roliga kort o det i mitten är ju jättefint på er..:)Kram

    2012-09-07 | 14:50:13
  • Agneta säger:

    Tack för en underbar födelsedagskväll och tack ännu en gång för fina presenter.... Älskar er.

    2012-09-07 | 15:54:59
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: