Mitt I Livet...

Min andra tatuering!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår hade jag och Pernilla bestämt att vi skulle gadda oss tillsammans.
Tiden var halv nio hos Janne och vi hade förberett oss för en heldag eftersom jag ville ha en stor orkidéestängel och hon ville ha sina tre barns namn på armen plus nåt annat som hon hittat.
Jag visade tre kort som jag tagit med på orkidéer och frågade om han kunde skissa ihop nåt snyggt, plus att jag ville ha det skuggat undertill så att det inte såg ut som att den bara låg direkt på armen.
Han var klar med skissen och vid 9 började han arbetet på min arm.
Så här såg det ut från början:
 
Konturerna fylldes i först och på vissa ställen gjorde det skitont...
 
Uppe vid axeln var värst när det var nära skelettet...
 
Första etappen avklarad!!!!!
 
Lite skugga till att börja med...
 
När första färgerna kom på plats började det likna nåt!!!!
 
Men när det var dags att fylla i resten... ajajajaj... det gjorde ont som in i h-e!!!
Pernilla som skulle göra sina efter mig såg mina miner och tvekade om hon verkligen skulle våga...
 
Det gjorde så ont ibland att jag svettades som en gris och sen frös jag och då var det skönt med fleecejackan...
 
När det var klart var jag helt sjukt stolt över mig själv över att jag stått ut med 4 timmars gaddning!!!!!
Jag som har sprutfobi klarade av detta!!!
Den behövs fyllas i igen om några månader när det har lagt sig, men visst blev den snygg!!!
Jag som älskar orkidéer hade inte kunnat valt nån annan och bättre tatuering än denna...
 
Jag och Pernilla!!!
 
Dags för nästa!!!
 
Hon valde att ha sina tre barn på armen precis som jag!!!
 
Och en drake...
 
 
 
 

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Åh så fint det blev... jag undrar om han kanske har ett par timmar över så han kan göra MIN andra? Hihi. Kram älskar er.

    2013-02-06 | 16:20:33
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: